جوانمردی از معدوم سازی بیش از ۷تن محصول غیرقابل مصرف انسانی و تاریخ گذشته در گمرک شادگان خبر داد.

زینب جوانمردی ، معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: بیش از ۷ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در گمرک شادگان شناسایی و معدوم شد.

او افزود: ارزش محصولات معدوم شده بیش از ۳ میلیارد ریال بوده و این معدوم سازی در راستای اجرای شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت مردم که از اهداف اصلی و مورد تاکید معاونت غذا و دارو می باشد ، صورت گرفت.

 جوانمردی دلیل معدوم سازی محموله ی مواد غذایی و آشامینی را هم سو نبودن با استانداردهای ملی از نظر خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی غیرقابل مصرف انسانی بر اساس آزمایش های انجام شده دانست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد:محموله پس از گذراندن مراحل قانونی و قضایی با حضور و تایید کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ،  کارشناس حقوقی، نماینده دادگستری، محیط زیست، اداره گمرک بندر شادگان و سرپرست اداره بنادر ودریانوردی بندر شادگان، معدوم شدند.

 جوانمردی اضافه کرد: تخلف افراد خاطی نیز از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است.

او در پایان گفت: از لیست محصولات معدوم‌شده در گمرک شادگان می‌توان به انواع نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی‌های گازدار اشاره کرد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.