رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به علایم بیماری کرونا، سویه غالب در استان همچنان نوع دلتا (هندی) است و مورد مشکوکی از نوع جدید این ویروس در استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۹۱ هزار و ۶۵۸ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۶۹ هزار و ۲۵۶ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: با توجه به علایم بیماری کرونا، سویه غالب در استان همچنان نوع دلتا (هندی) است و مورد مشکوکی از نوع جدید این ویروس در استان گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: کماکان این استان در قله و پیک شیوع بیماری کرونا قرار دارد و هنوز علایم محسوسی از کاهش موارد ابتلا مشاهده نمی‌شود.

او ادامه داد: هنوز حجم مراجعات سرپایی و موارد بستری در مراکز درمانی زیاد است.

دکتر شیرانی گفت: امیدوار هستیم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه زودتر وارد شیب نزولی شیوع بیماری کرونا شویم.

او افزود: با توجه به اینکه خانواده بهداشت و درمان یکی از گروه‌های پر خطر و در معرض بیماری کووید ۱۹ به علت شغل افراد و اعضای خانواده می‌باشند، بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این گروه واکسینه می‌شوند.

دکتر شیرانی اضافه کرد: افرادی که نسبت نزدیک (والدین، همسر، فرزند، خواهر و برادر) دارند و بر اساس معرفی نامه و فرم خود اظهاری مشروط به ثبت مشخصات در سامانه سیب و تکمیل فرم مربوطه و تایید توسط نیروی انسانی واحد‌های تابعه می‌توانند از روز سه شنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۰ به نزدیکترین پایگاه واکسیناسیون محل خدمت مراجعه و واکسنشان را تزریق کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار