برداشت بیش از ۸۴ هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۸۴ هزار و ۱۰۰ تن محصول جو از ۵۴ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

علی عیدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی‌ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت در اراضی دیم که ۳۸ هزار هکتار بود به سطح ۳۱ هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید.

عیدی افزود: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، ۳۸ هزار هکتار زیر کشت جو دیم و ۱۶ هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.

وی با اشاره به قیمت ۵ تا ۶ هزار تومانی جو، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

عیدی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد، ادامه داد: برای این منظوریک هزار و ۱۲۶ دستگاه کمباین بومی و ۱۷۴ دستگاه کمباین مهاجر و حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت غلات در استان به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: این محصول محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر آفت هاست.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

وی افزود: ارقامی، چون سهند، آبیدر، بهمن و جلگه از ارقامی هستند که در مزارع جو آذربایجان غربی کشت می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.