مرادی گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر برای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه‌ای که به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر برای اتخاذ راهکار مناسب جهت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی برگزار شد، با اشاره به حساسیت و اهمیت موضوع، خواستار تعامل بیش از پیش بین دستگاه‌های مرتبط با این موضوع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر شد.

مرادی افزود: دستیابی به این امر مهم یعنی تثبیت مالکیت اراضی ملی، دریافت اسناد و تبدیل اسناد دفترچه‌ ای به تک برگ منوط به تعامل بیشتر و جدیت و پیگیری‌های لازم توسط سه دستگاه راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی است.

او یادآور شد: اگرچه در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز مطلوب است، ولی کافی نیست و اتخاذ راهکار مناسب از جمله جلسات و پیگیری‌های لازم به صورت هفتگی و ارائه گزارش اقدامات به ویژه در شهرستان‌ها ضروری است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با ارائه گزارش در زمینه اقدامات انجام شده برای تثبیت مالکیت دولت گفت‌: ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی واقع در محدوده و۵۵هزارهکتاراراضی ملی واقع درحریم در استان وجود دارد که ۱۳ هزار هکتار آن سند دارد و برای مابقی اراضی نیز تلاش‌های لازم در زمینه تثبیت مالکیت و دریافت اسناد در جریان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.