روسیه: امیدواریم از سلاح‌های به جا مانده در افغانستان در جنگ دیگری استفاده نشود

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام نگرانی از سلاح‌های آمریکایی به جا مانده در افغانستان ابراز امیدواری کرد که این سلاح‌ها در جنگ دیگری استفاده نشود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد امیدوار است سلاح‌های آمریکایی که در افغانستان به جا مانده است انبار شود و در جنگ داخلی که فعلا در افغانستان به پایان رسیده است، مورد استفاده قرار نگیرد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در گفتگو با شبکه خبری روسیه ۲۴ افزود: باید سرنوشت این سلاح‌ها را نیز در نظر داشته باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: مسکو نگران وضعیت امنیت و حقوق بشر در افغانستان است، اما در عین حال معتقدیم نباید دریافت خودمان از دموکراسی را به مقامات افغانستان تحمیل کنیم.

این دیپلمات همچنین از کشور‌های غربی خواست از بلوکه کردن پول‌های مقامات جدید افغانستان خودداری کنند تا کشور جنگ‌زده افغانستان بیش از این آسیب نبیند.

وی از آمادگی روسیه برای احیای اقتصاد افغانستان سخن گفت و ضمن نگرانی از سقوط پول افغانستان جلوگیری از وقوع چنین امری را ضروری عنوان کرد.

این مقام افزود: مسکو باید روابط خوبی با هر حکومتی در افغانستان از جمله طالبان داشته باشد. روسیه از ایده فراخوان یک کنفرانس بین‌المللی برای بحث در مورد بازسازی افغانستان حمایت می‌کند.

از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ واشنگتن ۲۸ میلیارد دلار برای تجهیزات نظامی در افغانستان هزینه کرده است. در پی خروج شتاب زده نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، مقدار زیادی از تجهیزات نظامی این کشور در خاک افغانستان به جا مانده است.

گفتنی است پس از تسلط سریع طالبان بر افغانستان، تجهیزات نظامی آمریکایی و دولت قبلی افغانستان به دست این گروه افتاده است و اکنون مقامات روسیه نگران بروز جنگ داخلی در افغانستان و استفاده از این سلاح‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار