رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: خطر ابتلا به کرونا بسیار بالا است نباید در تزریق واکسن تعلل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: خطر ابتلا به کرونا بسیار بالا است نباید در تزریق واکسن تعلل کرد در دسترس‌ترین واکسن‌ها بهترین واکسن هستند.

او افزود: در مجموع در استان همدان بیش از ۵۲۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۳۳ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده به‌گونه‌ای که از هر سه نفر یک نفر واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: بر اساس آمار موجود تزریق  واکسیناسیون کرونا در موج فعلی آثار خود را نشان می‌دهد و شاهد آمار مرگ و میر هستیم اگر جمعیت واکسن نزده‌ها کاهش یابد پیک‌های بیماری قابل کنترل است.

خزائی ادامه داد: برخی افراد از زیان واکسن هراس دارند در حالیکه خطر ابتلا و درگیری جمعیت واکسن نزده‌ها بیشتر است، بنابراین این افراد باید بدانند زیان نزدن واکسن بسیار بیشتر است و هیچ تضمینی برای خفیف گرفتن کرونا در این افراد وجود ندارد و در صورت گرفتاری با ویروس ممکن است به شدیدترین حالت ممکن مبتلا شوند و زندگی آن‌ها به خطر بیفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  به هوشمند شدن کارت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در صورت ابلاغ وزارتخانه تمامی دستورات را اجرا خواهیم کرد.

خزائی گفت: در حال حاضر ذخیره واکسن در همدان مناسب است و استقبال شهروندان نسبت به واکسیناسیون در مقایسه با گروه‌های سنی گذشته بهتر شده و در حال حاضر در تمامی مراکز تجمیعی ، واکسیناسیون در حال انجام است.

او یادآورشد: در روستا‌ها بهورزان حضور داشته و به‌صورت گردشی اطلاعات روستاییان را بر اساس گروه‌های سنی دریافت می‌کنند و نیرو‌های علوم پزشکی به روستا‌ها برای تزریق واکسن اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر بیات
۱۴:۲۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
میشه یک خبر بگیرید از اینکه کدوم واکسن بهتره؟؟