سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای انتخاب شهردار بیش از ۵۰شاخص مدیریتی و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مدیریت شهری را معیار قرار دادیم.

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه هدف ما این بود که حتی یک ساعت هم مدیریت شهری بدون شهردار نباشد گفت:  توانستیم کمیته ۱۳نفره با ریاست آقای مجید نادرالاصلی برای انتخاب شهردار اصفهان را تشکیل دهیم.

او افزود: بیش از ۵۰شاخص مدیریتی و همچنین معیار قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مدیریت شهری به همراه مشارکت حداکثری مردم، نتیجه‌اش معرفی ۱۴۰نفر از نخبگان شهر که از افراد بومی هم هستند، به دبیرخانه شد.

صالحی ادامه داد: بعد از این مرحله با بررسی‌های انجام شده ۷۰نفر از این تعداد حداقل‌های معیار‌های مدیریت شهری را داشتند بعد از آن، این افراد از ۷۰نفر به ۲۱ نفر غربال شدند که سوابق‌شان به صورت جدی‌تر بررسی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در آخرین مرحله انتخاب شهردار سوابق مدیریتی به انضمام رویکرد فرهنگی و اجتماعی معیار اصلی قرار گرفت و ۱۱نفر انتخاب نهایی شدند که در این مرحله از این افراد درخواست کردیم از اقدامات خود دفاع کنند.

او با بیان اینکه ۲نفر از این ۱۱نفر به رقبت خودشان کناره‌گیری کردند گفت: ۹نفر باقیمانده وارد انتخاب اعضای شورای شهر شدند و از آن‌ها مصاحبه به عمل آمد که در نهایت آقای علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان انتخاب شد.

صالحی با اشاره به اینکه معیار انتخاب همه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان جوان‌گرایی بود خاطر نشان کرد: البته این معیار با بالا بودن سن افراد منتفی نمی‌شود بلکه منظور روحیه جوان‌گرایی است.

او در پایان با بیان اینکه نسبت خانوادگی محمد نورصالحی (رئیس شورای شهر اسلامی اصفهان) هیچ‌گونه دخلی به انتخاب علی قاسم‌زاده نداشت، گفت: ایشان از افراد رزمنده دفاع مقدس، با روحیه انقلابی و اعتبارشان شخصی است، بنابراین شهردار منتسب نشده بلکه انتخاب شده‌است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.