در این گزارش به سوابق اجرایی و علمی محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح دیروز محمد اسلامی با حکم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شد، به همین علت، در این گزارش به سوابق اجرایی و علمی محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی می‌پردازیم.

محمد اسلامی متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است و مدرک دیپلم خود را از رشته ریاضی در دبیرستان احمدیه کسب کرد. او دارای مدرک مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا است، همچنین کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۶۰ و از دانشگاه تولیدواوهایو آمریکا دریافت کرده است؛ محمد اسلامی مدرک "ام بی ای" مدیریت جهانی هوانوردی را به طور مشترک از دانشگاه‌های شرف و رویال‌رودز کانادا را در کارنامه تحصیلی خود دارد.

کوچ اسلامی از راه و شهرسازی به سازمان انرژی اتمی/ سوابق اجرایی و علمی اسلامی چیست؟

اسلامی مرد با سابقه میدان اجرایی کشور

محمد اسلامی فعالیت‌های اجرایی خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده است، او از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۴ معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بوده است.

وی از سال ۱۳۷۴ الی ۱۳۸۳ مدیرعامل شرکت هواپیما سازی ایران و در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا بوده است.

محمد اسلامی از سال ۱۳۸۳ تا کنون نیز می‌توان به رئیس مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، عضو شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان، عضو ستاد مرز‌های کشور (وزارت کشور)، عضو ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل، عضو شورای عالی هواپیمایی کشور، عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، عضو کمیته ملی مقابله با ریزگردها، عضو گروه‌های مطالعاتی پژوهش محور دوره‌های دکتری به‌عنوان استاد راهنما در دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مستضعفان، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مستضعفان و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران را در کارنامه مدیرتی و اجرایی خود داشته است که البته مهم‎‌ترین سوابق اجرایی محمد اسلامی را می‌توان استانداری مازندران و سکان‌داری وزارت راه و شهرسازی است که در سال ۱۳۹۷ توانست با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر وزارتخانه راه و شهرسازی شود.

کوچ اسلامی از راه و شهرسازی به سازمان انرژی اتمی/ سوابق اجرایی و علمی اسلامی چیست؟

کارنامه پرسابقه محمد اسلامی در نهایت باعث شد تا پس از پایان دوره وزارتش در وزارت راه و شهرسازی توسط رئیس جمهور دولت سیزدهم به ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شود تا از این پس سکان‌دار سازمانی باشدکه پیش از این علی اکبر صالحی ریاست آن را برعهده داشت و حالا باید دید که آیا محمد اسلامی می‌تواند مشکلات موجود در سازمان انرژی اتمی را حل و فصل کند و یا اداره این سازمان استراتژیک همچون گذشته ادامه خواهد یافت.

گفتنی است رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از حضور در محل سازمان انرژی اتمی در اظهاراتی درباره سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: سازمان انرژی اتمی یکی از بخش‌های بسیار استراتژیک کشور است و تاثیر مهمی برای قدرت سازی ملی دارد و مردم ما برای این‌که قله‌های رفیع پیشرفت را تسخیر کنند، نیازمند فعالیت بیش از پیش سازمان‌های موثر و تاثیرگذار که محرک توسعه در بخش علم و فناوری مثل سازمان انرژی اتمی هستند.

کوچ اسلامی از راه و شهرسازی به سازمان انرژی اتمی/ سوابق اجرایی و علمی اسلامی چیست؟

وی افزود: با راهبرد توسعه و تعالی و تحول گرایی در راستای رفع موانعی که بر سر راه پیشرفت کشور واقع شده و تله‌هایی که بیگانگان برای پیشرفت کشور به بهانه‌های هسته‌ای ایجاد کردند، در دستور کار داریم و مطمئن هستیم به یاری خداوند متعال و تلاش بی وقفه نیرو‌های دانشمند و ارزشمند و جوانانی که در سازمان انرژی اتمی شاغل هستند و محققان و مهندسان و کارکنان حتما می‌توانیم این اهداف را ان‌شاءالله محقق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
313
۰۱:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
مرسی که مدیر آمریکایی گذاشتی رییسی!! جاش خالی بود واقعا نیاز داشتیم !!:@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
اولین خبرگزاری بود که این موضوع رو بهش پرداخته
آخرین اخبار