سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای تاکید کرد به منظور حضور مطمئن در مدارس و ادامه آموزش کودکان، معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان دی تی وی، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و یونیسف اعلام کردند معلمان و کارکنان مدارس باید از جمله گروه‌هایی باشند که برای واکسیناسیون کووید ۱۹- در اولویت قرار دارند تا مدارس  بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

آژانس‌های سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نوشتند اقدامات برای اطمینان از باز ماندن مدارس در طول همه گیری شامل تزریق واکسن به معلمان و سایر کارکنان مدارس به عنوان بخشی از گروه‌های هدف جمعیت در برنامه‌های ملی واکسیناسیون است.

در این بیانیه آمده است این توصیه که قبلا توسط گروهی از کارشناسان WHO در نوامبر ۲۰۲۰ قبل از شروع واکسیناسیون ارائه شده بود، باید در حین اطمینان از واکسیناسیون جمعیت‌های آسیب پذیر انجام شود.

با بازگشایی مدارس پس از تعطیلات تابستانی، آژانس‌ها گفتند علیرغم شیوع دلتاکرونا ضروری است که آموزش مبتنی بر کلاس بدون وقفه ادامه یابد.

هانس کلوگه، مدیر منطقه WHO در اروپا، در بیانیه‌ای گفت: این برای آموزش، سلامت روان و مهارت‌های اجتماعی کودکان بسیار اهمیت دارد، زیرا مدارس به کودکان ما کمک می‌کنند تا اعضای شاد و مولد جامعه باشند. این بیماری همه گیر فاجعه بارترین اختلال در آموزش را در تاریخ ایجاد کرده است.

آژانس‌ها از کشور‌ها خواستند که کودکان بالای ۱۲ سال را که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و آن‌ها را در معرض خطر بیشتر بیماری شدید کووید ۱۹- قرار می‌دهد، واکسینه کنند.

همچنین بر اهمیت اقدامات برای بهبود محیط مدرسه در طول همه گیری، از جمله تهویه بهتر، اندازه کلاس‌های کوچکتر، فاصله گذاری اجتماعی و آزمایش منظم کووید برای کودکان و کارکنان تاکید شد. 

طبق توصیه‌های WHO که در اوایل ژوئیه منتشر شد، آزمایش کودکان در گروه‌های در معرض خطر که علائم کووید-۱۹ را نشان می‌دهند باید در اولویت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.