۲۴۶ هزار تن کالای اساسی از ابتدای امسال تاکنون وارد بنادر مازندران شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی وفائی نژاد مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان واردات ۲۴۶ هزار تن کالای اساسی از بنادر استان، گفت: ۷۰ هزار تن روغن خام خوراکی آفتابگردان و ۱۷۶ هزار تن گندم از ابتدای امسال تاکنون وارد بنادر مازندران شده است.

او افزود: ۵۵ هزار تن روغن و ۱۵۶ هزار تن گندم از طریق ۴۶ کشتی از بندر امیرآباد و ۱۵ هزار تن روغن و ۲۰ هزار تن گندم نیز از طریق ۷ کشتی از بندر نوشهر تاکنون وارد استان شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: این کشتی‌ها به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی استان حمل می‌شود.

وفائی نژاد افزود: یک کشتی ۵ هزار تنی حامل روغن خام خوراکی و یک کشتی ۵ هزارتنی حامل گندم نیز وارد لنگرگاه بندر آمیرآباد شده که عملیات تخلیه آن پس از پهلوگیری آغاز می‌شود.

او گفت:گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان مازندران، افزود: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح می‌باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار