مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: منطقه حفاظت شده روستای پرور شهرستان مهدیشهر در این استان با جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا برای بقای حیات وحش حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز داشت: منطقه حفاظت شده پرور از دیرباز مامن امن حیات وحش بوده است و ساخت و ساز غیر مجاز تهدیدی برای حیات وحش این منطقه محسوب می‌شود.

او  ادامه داد: روستای پرور در سال‌های گذشته خالی از سکنه بود و اکنون اجرای طرح هادی و صدور مجوز ساخت و ساز در این منطقه تهدیدی برای محیط‌زیست است و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات و تصمیم‌گیری لازم به نفع حفظ محیط زیست گرفته شود.

عبدوس یادآور شد: در طول سال تعداد خانوار‌های ساکن در روستا به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد درخواست ساخت و ساز در این منطقه بیشتر برای تفریح است.

او تاکید کرد: نباید اجازه داد برای تفریح برخی افراد، محیط زیست به خطر بیفتد و ضرورت دارد دستگاه قضا در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: تصویب طرح هادی برای روستای پرور به معنای رسمیت شناختن روستا است و این موضوع توقعاتی را برای تامین زیرساخت و زمینه سکونت جمعیت در این منطقه را فراهم می‌کند که این شرایط تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.