نوری شادکام گفت: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و برای واکسینه شدن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: متاسفانه در فضای مجازی این روز‌ها شاهد مطالب کذبی هستیم که مردم را برای دریافت واکسن دچار تردید می‌کند که باید گفت مردم مطالب علمی را از اهلش دریافت کنند.

او تصریح کرد: واکسن بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

او با بیان اینکه مطالب ضد واکسن کاملا غیر علمی است و بسیاری از کشور‌هایی که تا چندی قبل میزان مرگ و میر آن‌ها در روز بیش از هزار نفر بوده حالا به کمتر از ده نفر رسیده و تمامی شرایط محدودیت‌ها هم از آن‌ها برداشته شده افزود: بر اساس نتایج علمی میزان تلفات در افرادی که تزریق واکسن انجام نداده اند بین سه تا ۴۸۰ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن دریافت کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر اینکه هزینه درمان هم بسیار بالاست گفت: بی تردید هر واکسنی عوارض کوتاه مدت دارد، ولی با همین واکسن هاست که تاکنون بسیاری از بیماری‌ها ریشه کن شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: هر چند میزان تزریق واکسن در استان نسبت به سایر نقاط کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما این میزان در گروه‌های سنی متفاوت است.

دکتر دهقانی همچنین افزود: هم اکنون تمهیدات تزریق واکسن در استان به خوبی فراهم است و این مردم هستند که باید با حضور به موقع برای دریافت واکسن در روند واکسیناسیون استان شتاب ایجاد کنند.

او  تاکید کرد چنانچه تزریق واکسن هر دو دوز تا پایان پاییز پایان یابد زمستان امسال را بهتر از سال گذشته سپری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.