باشندگان پنجشیر می‌گویند که با قطع شدن خدمات شبکه‌های مخابراتی در این ولایت با مشکل روبرو شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابعی محلی می‌گویند که طالبان خدمات شبکه‌های مخابراتی را در ولایت پنجشیر قطع کرده اند.

باشندگان این ولایت می‌گویند که با قطع شدن خدمات شبکه‌های مخابراتی در این ولایت با مشکل روبرو شده اند.

گل حیدر، یک باشنده پنجشیر گفت: «از دو روز به این سو خدمات شبکه‌های مخابراتی را بالای مردم قطع نموده اند و مردم پنجشیر دچار مشکل شده و نمی‌توانند با دوستان و خانواده‌های خود در دیگر مناطق ارتباط بگیرند».

مصطفی، یک باشنده کابل می‌گوید که وی نمی‌تواند با دوستانش در پنجشیر ارتباط برقرار کند. وی گفت: «تمام اقارب و دوستان ما در پنجشیر هستند، متاسفانه از یک طرف راه مواصلاتی بند است و از طرف دیگر شبکه‌های مخابراتی کار نمی‌کنند».

آنان می‌افزایند که طالبان راه‌های منتهی به مرکز این ولایت را نیز بستند و بهای مواد خوراکی نیز در این ولایت به گونه بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.

جمعه الدین، باشنده پنجشیر گفت: «ادعا می‌کنند که ۸۰ فیصد معضله پنجشیر حل است و مردم با ما جنگ ندارند. شما پس راه مردم را بسته کرده اید. امید ما این است که در این عملکرد خود تجدید نظر بکنند و به اذیت و آزار مردم نپردازند».

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

احمدمسعود، پسر احمدشاه مسعود رهبری مقاومت ضد طالبان در پنجشیر را به دوش دارد. پیش از این او گفته بود که اگر طالبان حاضر به مذاکره باشند و حکومت همه شمول را ایجاد کنند با این گروه صلح خواهند کرد در غیر این صورت نیروی مقاومت پنجشیر برای جنگ با طالبان آماده هستند.

پیش از این طالبان گفته بودند که کاروان خودروهایشان به سوی پنجشیر در حرکت است تا این ولایت را تصرف کنند اما رایزنی‌های طالبان و بزرگان پنجشیر سبب شده است تا از درگیری میان دو طرف جلوگیری گردد.

خبرهای غیر رسمی از اتصال دوباره اینترنت پنجشیر

مسلم شیرزاد در توییتر خبر داده است که اتصال به اینترنت و ارتباط تلفن همراه در پنجشیر که توسط طالبان قطع شده بود اکنون دوباره احیا شده است.

پیش از این گزارش شده بود که احتمالاً این کار به‌ منظور جلوگیری از پست های توییتی امرالله صالح، معاون اول دولت پیشین افغانستان که خود را رئیس‌جمهور موقت اعلام کرده، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار