دادستان عمومی و انقلاب قم :

کلاهبردار جذب سرمایه هایپر مارکت اینترنتی در قم دستگیر شد

حجت الاسلام غریب گفت: کلاهبرداری که در زمینه جذب سرمایه شرکت حمل و نقل و هایپرمارکت اینترنتی فعالیت می‌کرد در قم دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به‌صدور دستور‌های قضایی بازپرس و اقدام‌های فنی و پیچیده پلیس امنیت اقتصادی استان در دستگیری این متهم گفت: این متهم که سابقه مشابه در جذب سرمایه‌های مردمی داشته و ممنوع المعامله نیز بوده‌است، با متواری شدن به‌یکی از شهر‌های شمال کشور شروع به‌کلاهبرداری مجدد در آن منطقه نیز کرده بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم درخصوص نحوه این کلاهبرداری گفت: متهم با تشکیل یک شرکت و دفتر کار صوری در استان و ایجاد نمایندگی درشهر‌های دیگر و تبلیغات در فضای مجازی اقدام به اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های مردمی و استخدام رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و انعقاد قرار داد در سراسر کشور می‌کرد که پس از مدتی شرکت منحل و متهم متواری شد.

حجت الاسلام غریب وعده پرداخت سود‌های غیرواقعی، اشتغال به‌کار تضمینی رانندگان با بیمه و حقوق ثابت و مزایا، ادعای واهی ارتباط با نهاد‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و ارتباط با سازمان‌ها و نهاد‌های شهری و استانی، ادعای نفوذ درجریان‌های اقتصادی کلان نظیر ارزاق، کاغذ و املاک و سوء استفاده از اعتقاد‌های مذهبی افراد را از شگرد‌های تبلیغی این متهم در فریب و اغفال مردم برای جذب سرمایه‌های آنان عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم به‌شهروندان هشدار داد: از اعتماد به‌تبلیغات اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری بدون اطمینان کامل از صحت آن و رعایت کامل موازین حقوقی با جدیت اجتناب کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.