همزمان با هفته دولت؛

کارخانه فولاد خراسان در شهرک صنعتی چناران افتتاح شد

همزمان با هفته دولت در شهرک صنعتی چناران، کارخانه فولاد خراسان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزاعی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در سفر کاری یک روزه خود به چناران گفت: واحد صنعتی فولاد رهام خراسان با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن بیلت فولادی کربنی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال، امکان اشتغال ۶۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

افتتاح طرح توسعه شرکت مقوای سفید در گناباد

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز گفت: طرح توسعه شرکت مقوای سفید گناباد به عنوان بزرگترین واحد تولید انواع شانه تخم مرغ وشانه میوه جات مقوایی در شرق کشور با تولید سالیانه ۳۰۰۰ تن و میزان سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ مستقیم نفر در قسمت توسعه در هفته دولت به مناسبت گرامیداشت شهدای والامقام دولت به‌ویژه رجایی و باهنر  افتتاح شد.

کشف بیش از ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی

بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در تیر ماه امسال تعداد ۳۱۳۹ مورد بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، بارانداز‌های کالا مانند باربری‌ها، مراکز عمده فروشی کالا و واحد‌های تولیدی صنعتی انجام شد، ارزش ریالی کشفیات در ۶۱ مورد صورتجلسه کشف بیش از ۴۰ میلیارد ریال بوده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: عمده کالا‌های مکشوفه شامل انواع ماینر (۱۳۷ دستگاه استخراج رمز ارز)، لپ تاپ ۲۴ دستگاه، انواع لوازم خانگی ۱۲ دستگاه، انواع نوشیدنی، پارچه، آرایشی وبهداشتی و سیگارت بوده است.

 صادرات ۴۶۲ میلیون دلار کالا از استان خراسان رضوی

جواد خزاعی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۴ ماهه سال ۱۴۰۰، ۹۸۹ هزارتن کالا به ارزش ۴۶۲ میلیون دلار از گمرکات استان به کشور‌های هدف صادر شده است،  این رقم در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: اقلام عمده کالا‌های صادراتی استان شامل میلگرد، پسته، زعفران، سیب زمینی، سیب تازه، کف پوش ها، پلی استیرن، نئوپان، سیمان سفید، فروکروم، مخمر‌های فعال، کیسه پلی اتیلن، کولر‌های آبی خانگی، ورق آهن یا فولاد می‌باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مهمترین کشور‌های هدف صادراتی استان کشور‌های افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی و اسپانیا می‌باشند.

خزاعی بیان کرد: واردات استان نیز در ۴ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان تقریبا ۷۱ هزار تن و بـه ارزش بالغ بر ۱۷۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد از نظر وزنی و ۷۶ درصد از لحاظ ارزش، افزایش داشته است،  اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره نیز شامل پنبه، گوشی تلفن همراه، اسانس کولا، فرآورده‌های صنایع غذایی، ماشین‌های نورد گرم و سرد، لاستیک، کلرور پتاسیم و ... بوده است.

او با بیان اینکه کشور‌های امارات متحده عربی، ازبکستان، چین، ترکیه، هند، عمان، آلمان، پاکستان، افغانستان، کره جنوبی، ترکمنستان نیز مهمترین کشور‌های شریک وارداتی استان می‌باشند تصریح کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در چهارماهه اول سال ۱۴۰۰ مثبت و معادل ۲۸۷ میلیون دلار می‌باشد.

استرداد ۷ میلیارد ریال در جلب رضایت شاکیان


بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نظر به این که در شرایط اقتصادی حاضر و به منظور ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از اولویت‌های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می‌باشد در مرداد ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۲۱۵۸ گزارش ستاد خبری وشکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت شده است که از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری‌ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۷ درصد، عدم درج قیمت با ۱۲ درصد و کم فروشی با ۱۰ درصد بیشترین تخلفات را شامل بوده است.

او افزود: اهم گزارشات در بخش کالایی به ترتیب شامل، نان، مرغ و میوه وسبزی و در بخش خدمات رستوران، خدمات مشاورین املاک وتعمیر خودرو و بوده است و در مجموع از کل گزارشات رسیده تعداد ۴۹۴ واحد متخلف شناسایی و در مجموع به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال پرونده تخلف برای آنان تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است و در مجموع تعداد ۳۴ شکایت جلب رضایت شده وبالغ بر مبلغ هفت میلیارد ریال به آنان مسترد شده است.


صدور ۲۱۲ پروانه بهره برداری صنعتی در خراسان رضوی

جواد خزاعی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پنج ماهه امسال در خراسان رضوی، ۲۱۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۵۶۱۱ میلیارد ریال صادر شده است، این تعداد پروانه بهره برداری با اشتغال ۳۲۵۶ نفر در استان صادر گردیده و از لحاظ تعداد ۳ درصد، سرمایه گذاری ۶۷ درصد و اشتغال ۸ درصد نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است.

او افزود: در بین پروانه‌های صادره در این مدت در استان، از حیث سرمایه گذاری، بخش مواد و محصولات شیمیائی با اختصاص حدود ۲۵۱۸ میلیارد ریال (۱۶ درصد از کل سرمایه گذاری) و از حیث اشتغال نیز بخش ساخت موادومحصولات شیمیائی با اشتغال ۸۰۲ نفر (۲۴.۶ درصد از اشتغال استان)، بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه پروانه بهره برداری صنعتی، زمانی صادر می‌شود که یک پروژه صنعتی، فعالیت تولیدی خود را آغاز می‌نماید ادامه داد: استان از لحاظ وضع موجود پروانه‌های بهره برداری تا مرداد ۱۴۰۰ از نظر تعداد و اشتغال در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار