رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجد سلیمان گفت: مرمت اثر تاریخی بردنشانده با استفاده از اعتبارات ملی شهرستان در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی احمدپوری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجد سلیمان گفت: مرمت و ساماندهی اثر تاریخی بردنشانده با تعامل و استفاده از امکانات بین بخشی شهرستان و طبق دستور کار ابلاغی از سوی مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تخصیص اعتبار ملی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

او افزود: مرمت این پروژه از تیرماه آغاز شده و تلاش می‌شود تا اوایل مهر ماه به پایان برسد.

احمدپوری بیان داشت: با گذر زمان و عوامل طبیعی شکاف‌هایی در محوطه به وجود آمد که منجر به هم زدن نظم پلکان‌های ضلع غربی منتهی به معبد چهار ستون شد، اما با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محل اعتبارات ملی کار مرمت و ساماندهی این اثر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسجد سلیمان تصریح کرد: پس از مستند نگاری و پاکسازی، ترمیم و تعویض جداره‌های کناری، اجرای سنگ فرش منتهی به تراس نخست به صورت خشکه چین و با استفاده از نوع سنگ‌های مشابه انجام شد.

این مقام مسئول گفت: در مرحله بعد طبق بخشنامه با اجرا گابیون بندی‌ها گسل‌های موجود در این سازه ایمن‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.