۲۱ شورای شهر بوشهر شهردار را انتخاب کرده‌اند

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری بوشهر گفت: تاکنون اعضای ۲۱ شورای اسلامی شهر در این استان، شهردار را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید بردستانی مدیر کل  دفتر امور شهری استانداری بوشهر در دیدار با اعضای شورای شهر جم بیان کرد: از ۴۰ شورای اسلامی شهر در استان تاکنون ۲۱ شورا، شهردار را انتخاب و برای طی فرآیند‌های قانونی معرفی کرده‌اند.

او افزود: در شهرستان‌های دشتی، گناوه و دیلم هیچ شهرداری انتخاب نشده است اما همه شهرداران شهرستان‌های کنگان، عسلویه و جم انتخاب شده‌اند.

مدیر کل  دفتر امور شهری استانداری بوشهر ادامه داد: تاکنون ۱۴ شهردار دوره پنجم شوراها، برای سمت شهرداری در دوره جدید انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۱۳ شهردار در همان شهر ابقا شده‌اند و یک شهردار نیز برای شهر دیگری انتخاب شده است.

بردستانی عنوان کرد: شورا‌ها در انتخاب خود بر اساس آیین‌نامه شرایط احراز صلاحیت شهرداران، بخشنامه‌های وزارت کشور در خصوص سابقه، مدرک تحصیلی و سایر شرایط تصریح شده در مصوبه دی ۱۳۹۷ هیات وزیران اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: شورا‌ها به غیر از حداقل‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب شهردار در قانون، ویژگی‌های مدیریتی، داشتن تجربه در زمینه مسائل عمومی و تخصصی حوزه مدیریت شهری و همچنین قوانین موجود در این زمینه را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.