رئیس اداره محیط زیست انزلی از پیشروی آتش سوزی در تالاب خبر داد و گفت: برای مهار آتش به نیرو‌های متخصص بیشتری جهت اطفای حریق پراکنده در تالاب انزلی نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، سید فرشید رئیس اداره محیط زیست انزلی گفت: با شروع آتش سوزی از ظهر روز گذشته تا امروز هفت هکتار از نیزارهای تر و خشک تالاب انزلی اسیر شعله های آتش شد و از این مقدار حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار متر مربع در حال حاضر درگیر حریق بوده و مابقی خود بخود سوخته است .

او با اشاره به رایزنی های انجام شده اداره کل محیط زیست انزلی جهت استفاده از هواپیما اطفاء حریق افزود: جهت سرعت بخشیدن به مهار حریق در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا در اختیار خلبان هواپیما برای بررسی دقیق از نحوه مقابله با آتش قرار دهیم.

رئیس اداره محیط زیست انزلی با بیان اینکه اینکه با تاریک شدن هوا موانعی خاکی ایجاد شده تا از اشاعه و گسترش حریق جلوگیری شود افزود : برآورد دقیقی از میزان خسارت وجود ندارد و در صورت فروکش کردن دود و آتش می توان با پایش میدانی به عدد جدیدی رسید و میزان خسارت حادثه ای که در این منطقه رخ داده را ارزیابی کرد.

فلاح گفت: خوشبختانه منازل مسکونی از محل آتش سوزی دور هستند اما اگر اطفاء به موقع انجام نشود احتمال سرایت به مناطق دیگر وجود دارد لذا آتش نشانی انزلی و در نقاط مختلف مستقر شده اند و بصورت ضرب العجل اطفاء حریق را انجام خواهند داد.

او ادامه داد: در حال حاضر در فصل مهاجرت پرندگان نیستیم لذا خسارت بر حیات وحش قابل رویت نیست .به طور حتم خسارتهایی وارد شده اما میزان آن بعد از آتش سوزی برآورد خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست انزلی افزود: هم اکنون حدود ۱۰۰ نیرو از سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان ، آتش نشانی شهرداری ، منطقه آزاد انزلی ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، شورای اسلامی شهر ، فرمانداری، سپاه ، بسیج و جمعیت هلال احمر در کنار محیط زیست به اطفای حریق می پردازند . مدیریت ستاد بحران ، معاون عمرانی استاندار ، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و فرماندار انزلی نیز از ساعات اولیه صبح در منطقه حضور داشته و از عملیات اطفای حریق بازدید کردند .

فلاح تصریح کرد : سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز دو دستگاه واتر جت در اختیار ستاد بحران قرار داده تا از آبگیر های اطراف آب را به سمت مرکزی حریق پمپاژ کنند تا بتوانیم به عملیات سرعت بیشتری داده و جلوی حریق را بگیریم .

به گفته او در حال حاضر یک دستگاه بالگرد و هفت خودروی آتش نشانی در منطقه مستقر هستند و جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی و راهداری نیز برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به مناطق دیگر در حال عملیات هستند.

اعزام ۵۰ نیروی بسیجی برای مهار آتش

فرمانده سپاه انزلی از اعزام ۵۰ نیروی بسیجی به محل آتش سوزی خبر داد و افزود: بسیجیان انزلی در کنار سایر نیروهای خدمات رسان به اطفاء حریق مشغولند.

سرهنگ پاسدار مهدی صفاتی ابراز امیدواری کرد امشب از حجم آتش کم شود و گفت: بسیجیان بدون استفاده از تجهیزات خاصی فقط به عنوان نیروهای کمکی در کنار سایر نیروهای امدادگر و خدمات رسان حضور دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.