وزیر امور خارجه آلمان: منتظر تشکیل دولت افغانستان هستیم

وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود از ادامه چالش‌ها با وجود پایان روند تخلیه در افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری خود در دوحه گفت چالش‌ها با وجود پایان روند تخلیه در افغانستان همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به همکاری مستحکم کشور‌های همسایه افغانستان و سایر کشور‌های منطقه نیاز داریم.

هایکو ماس با بیان این که بی ثباتی در افغانستان باعث انتشار و ترویج تروریسم می‌شود و به کشور‌های همسایه آسیب می‌رساند افزود: باید با طالبان مذاکره و راه حل از سرگیری فعالیت فرودگاه کابل را پیدا کرد.

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: ما منتظر تشکیل دولت افغانستان هستیم و به این مسئله توجه ویژه داریم و چند شرط را برای آن تعیین کرده ایم. مطمئنیم موضع جامعه جهانی در قبال افغانستان متحد خواهد بود.

وزیر خارجه قطر نیز در این نشست خبری گفت: به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر در جدول اولویت‌های دوحه قرار ندارد. او گفت: تماس و ارتباط با طالبان باید ادامه داشته باشد

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: ما طالبان را به تشکیل دولت فراگیر و بدون به حاشیه راندن هیچ طرفی دعوت و ترغیب می‌کنیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: بازگشایی فرودگاه کابل از مهمترین تعهداتی است که طالبان پایبندی خود را به آن اعلام کرده است و عمل به این وعده بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: حفظ تماس و ارتباط با طالبان حائز اهمیت است و ما با چندین کشور در این خصوص توافق نظر داریم. امیدواریم یک توافق ملی در افغانستان شکل بگیرد و دستاورد‌ها و حقوق مردم این کشور حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار