مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳۱ طرح منابع طبیعی استان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس قاسمی رامشه مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳۱ طرح شامل ۶ طرح آبخیزداری بند‌های سنگی ملاتی و پخش سیلاب است که در شهرستان‌های سمیرم، لنجان، خوانسار، خوروبیابانک، اردستان و گلپایگان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ طرح نهال کاری، مراقبت و آبیاری در اراضی بیابانی، توسعه و غنی سازی جنگل، بذرکاری و کپه کاری برای جلوگیری از بیابان‌زایی، فرسایش خاک و تثبیت و پایدارسازی کانون‌های ریزگرد در مساحت ۱۲ هکتار در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، خوروبیابانک، فریدونشهر، شاهین‌شهر، دهاقان، شهرضا و سمیرم اجرا شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: برای این طرح‌ها که تعدادی از آن‌ها از یک سال و نیم پیش در دست اجرا بوده است بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان از محل منابع مختلف هزینه شده است.

تاکنون ۳.۵ میلیون هکتار از اراضی و حوضه‌های آبخیز استان مورد مطالعات توجیهی قرار گرفته است و مطالعات تفصیلی حدود دو میلیون هکتار در پنج حوضه در حال اجراست.

کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب، توسعه و تقویت پوشش گیاهی در شیب‌های ناپایدار برای کنترل هرز آب‌ها و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

استان اصفهان با مساحت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار دارای حدود ۹ میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی و ملی است که ۶ میلیون هکتار مرتع، ۴۰۳ هزار هکتار جنگل و سه میلیون هکتار بیابان را شامل می‌شود.


منبع:مهر

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.