رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه،گفت : پس از پیگیری‌های فراوان آب سد گاوشان وارد تالاب هشیلان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به خشک شدن کامل تالاب هشیلان به دلیل شرایط خشکسالی و آتش سوزی که چندی قبل در این تالاب رخ داد، گفت : برای آنکه مشکلات زیست محیطی بیشتری ایجاد نشود، پیگیری کردیم آب سد گاوشان برای احیا تالاب وارد منطقه شود.

او گفت : از دیروز در نهایت حق آبه‌ای به میزان ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از سد گاوشان وارد هشیلان شد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه حداقل یک هفته زمان نیاز است تا با ورود این میزان آب شاهد بهبود وضعیت تالاب باشیم، افزود: هنوز برخی نقاط تالاب که آتش گرفته بود، مقداری دود می‌کند.

فلاحتی افزود: به دلیل بافت نیزاری تالاب و ارتفاع بلند ساقه‌های نی، برای اینکه آب کامل به ریشه‌ها برسد زمان نیاز است.

او هدف از تامین آب برای تالاب هشیلان را جلوگیری از آسیب به این تالاب اعلام کرد و ادامه داد: طی چند وقت اخیر که تالاب خشک شده بود، با تانکر آب وارد تالاب می‌کردیم.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه دلیل خشک شدن هشیلان را افت دبی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب اعلام کرد و گفت: کم بارشی‌های امسال تمام چشمه‌ها و سراب‌های کرمانشاه را دچار افت دبی کرده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه پیش از این فقط یکبار در سال ۱۳۸۷ که تالاب خشک شده بود آب از سد گاوشان به هشیلان رسیده بود، گفت: حتی در سال ۱۳۹۴ که باز هشیلان خشک شد، حق آبه از گاوشان نداشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.