اقدامات تبعیض آمیز رژیم آپارتاید صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بخشی از سیاست پاکسازی قومی مردم فلسطین است که سال‌ها ادامه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، فلسطینی‌هایی که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند، سالهاست که با تبعیضی سیستماتیک روبرو هستند. تبعیضی که آن‌ها را از داشتن حقوق یکسان با صهیونیست‌های متجاوز و خارجیان یهودی محروم می‌کند.

جاده‌های جداگانه، قوانین تبعیض آمیز، "دیوار جدایی" و صد‌ها ایست بازرسی نظامی، تنها گوشه‌ای از این تبعیض هاست. سازمان‌های حقوق بشری، از این تبعیض‌ها با عنوان "آپارتاید" یاد می‌کنند. این همان سازوکار تبعیض آمیزی است که رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها تحمیل کرده است.

آپارتاید رژیم صهیونیستی نه تنها خود فلسطینی ها، بلکه همسرانشان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. زنی غیرفلسطینی که با مردی فلسطینی ازدواج می‌کند نیز شامل این تبعیض‌ها می‌شود. امیرا هاس، روزنامه نگار رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که اخیراً در نشریه هاآرتص منتشر شد،  با استناد به نامه‌ها و درخواست‌هایی که از زنان آلمانی- که با مردان فلسطینی ساکن کرانه باختری ازدواج کرده اند-دریافت کرده، این پدیده را مورد واکاوی قرار داده است. در این مقاله اشاره شده است هر بار که همسران آلمانیِ مردان فلسطینی به کشور زادگاه خود سفر می‌کنند، با ترس عدم بازگشت به کرانه باختری مواجه می‌شوند.

با توجه به اینکه هر فرد غربی برای ورود به اراضی اشغالی فلسطین باید یک درخواست ویزای توریستی رژیم صهیونیستی را پر کند، همسران غربی مردان فلسطینی، همواره با ترس اتمام زمان ویزای خود روبرو هستند. تمدید مدت زمان این ویزا‌ها حتی برای شهروندان غربی نیز امری پیچیده و دشوار است.

وقتی هاس از زنان آلمانی پرسید که آیا کنسولگری آلمان در رام الله برای حل این مشکل اقدامی می‌کند یا خیر، زنان آلمانی تاکید کردند که وقتی به کنسولگری آلمان رجوع می‌کنند، به آن‌ها گفته می‌شود که کمکی از ما ساخته نیست! این روزنامه نگار توضیح می‌دهد که سایر همسران غربی نیز همین مشکل را دارند، از جمله شهروندان آمریکایی.


بیشتر بخوانید:

نظر عجیب یهودیان آمریکا درباره رژیم صهیونیستی


چیزی که هاس و بسیاری دیگر را شوکه می‌کند این است که حتی شهروندان کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی روابط و اتحادی قوی دارند نیز قربانی چنین تبعیض‌هایی قرار می‌گیرند. "این باعث تعجب من می‌شود که این مصیبت برای شهروندان کشور‌های غیرغربی-حتی کشور‌های عربی-نیز رخ می‌دهد.

به زعم رژیم صهیونیستی، هر خارجی - فارغ از این که از کجا باشد - اگر عاشق فرد فلسطینی شود و با او ازدواج کند، مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ شده است.

گسترش اقدامات تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی با شیوع کووید- ۱۹ 

هاس اذعان می‌کند که همه گیری کووید -۱۹ و محدودیت‌های سفر ناشی از آن، این شرایط را تشدید کرده است. رژیم صهیونیستی به بهانه این بیماری همه گیر، گستره این اقدامات تبعیض آمیز را افزایش داده است. این اقدامات بخشی از سیاست پاکسازی قومی مردم فلسطین است؛ اقدامی تبعیض آلود که رژیم اشغالگر صهیونیستی ده‌ها سال در حال انجام آن است.

آنچه که قابل توجه است این است که دولت‌های خارجی نیز با اقدامات تبعیض آمیز این رژیم همکاری می‌کنند؛ بنابراین آن‌ها نیز در این بی عدالتی شریک هستند. رژیم صهیونیستی حتی کنترل ثبت نام جمعیت فلسطین را در دست دارد که این امر اجازه اعمال تبعیض‌های بیشتر را صادر می‌کند.

"درماندگی" کنسولگری آلمان و آمریکا- که متحد و شریک رژیم صهیونیستی هستند – نیز شگفت آور است. کشور‌های غربی قادر نیستند، حتی تمایلی ندارند که از شهروندان خود در خارج از کشور حمایت کنند و برای احیای حقوق آن‌ها بجنگند! این که کشور‌های غربی حتی جرات نمی‌کنند از طرف شهروندان خود صحبت کنند این واقعیت را نشان می‌دهد که آن‌ها حتی در چالش کشیدن رژیم صهیونیستی نیز ضعف دارند.

غرب در تسهیل حداقل امکانات برای شهروندان خود و احیای حقوق آن‌ها در خارج از کشور بسیار ناتوان است و همکاری با اقدامات تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی را به خواسته‌های شهروندانش ترجیح می‌دهد.

رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی همواره با ژستی روشنفکرانه از دموکراسی و آزادی‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، ولی زمانی که پای منافع خود و هم پیمان هایشان به میان بیاید، هیچگونه واکنش مثبتی از آن‌ها دیده نمی‌شود. هنگامی که حتی عشق برای فلسطینی‌ها و همسران آن‌ها ممنوع است، دم زدن از "دموکراسی" بسیار بی‌شرمانه است.

انتهای پیام/

ترجمه و تنظیم: عباس نوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
تو ایران این بلا سر زنان ایرانی که با یک خارجی ازدواج میکردند میومد و حتی به فرزندانشون شناسنامه ایرانی نمیدادند
آخرین اخبار