معاون میراث‌ فرهنگی کرمان:

‌مطبخ خانه سروشیان مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت بخشی از خانه تاریخی سروشیان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: مطبخ خانه سروشیان که از مهم‌ترین بخش‌های این خانه تاریخی به شمار می‌رود در یک عملیات مرمتی استحکام‌بخشی و اندود سیمگل می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این خانه تاریخی در چندین مرحله مرمت شده است افزود: خانه سروشیان کرمان در مالکیت بخش غیر دولتی است.

او با بیان اینکه این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است بیان کرد: تزیینات عمده این بنای تاریخی آجرکاری و کاشی‌کاری است و کاشی‌کاری این بنا تنها در قسمت بالای ستون‌ها دیده می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه نمای سایر بخش‌ها آجرکاری ساده و زیبا است، اظهار کرد: مقرنس‌کاری‌های موجود در راهرو‌های هشتی شکل، گچبری‌های طاقچه‌ها، طاق‌نما‌ها و سقف راهرو و اتاق‌ها، درب و پنجره‌های چوبی که رو به حیاط باز می‌شود و آجرکاری‌های موجود در نما‌های حیاط مرکزی از نمونه تزیینات این خانه تاریخی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار