جان بابایی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اضافه شدن ۲۰ هزار تخت بیمارستانی جدید تا سه ماه آینده

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۰ هزار تخت بیمارستانی جدید تا سه ماه آینده به بیمارستان ها اضافه می‌شود.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا و به خصوص موج سهمگین پنجم بهتر شده است. مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کرده و از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مراکز شلوغ بپرهیزند.

او ادامه داد: برای فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوانزا اگر مردم مانند سال گذشته ماسک بزنند نباید مشکل جدی داشته باشیم. از مردم درخواست دارم برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی در فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوانزا حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و زدن ماسک در هنگام خروج از منزل را فراموش نکنند.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در اوج بیماری کرونا و پیک پنجم این بیماری ما توانسته‌ایم از ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تخت را برای بستری بیماران در سراسر کشور استفاده کنیم و امروزه از تمام فضا‌های بیمارستان برای مقابله با بیماری کرونا و حتی شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزا استفاده کرده و امکاناتی مانند تخت دستگاه‌های اکسیژن را آماده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


جان بابایی افزود: در حال حاضر ۱۵۳ هزار تخت در بیمارستان‌های سراسر کشور داریم که ۱۰۶ هزار تخت در بخش دولتی و بقیه در مراکز درمانی خصوصی، خیریه، غیر دولتی است. ما ۳۰ هزار تخت را به اورژانس اختصاص داده و بقیه تخت‌های بیمارستانی زیر بار کرونا قرار گرفته اند.

او تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تخت بیمارستانی طی سه ماه آینده به میزان تخت‌های کشور اضافه خواهد شد. در حال حاضر بیمارستان‌های یافت آباد، هزار تخت خوابی امام خمینی آماده بهره برداری هستند و احتمالا بیمارستان مدرن شهدای تجریش تا پایان امسال آماده خواهد شد. بیمارستان شهریار نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار