اسلامی پناه گفت: بسیاری از مسئولان کشور از فارغ التحصیلان دانشگاه علامه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاح پروژه‌های عمرانی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی بعد از ظهر امروز چهارشنبه دهم شهریور ماه با حضور علی اسلامی پناه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

علی اسلامی پناه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار کرد: سابقه دانشگاه در ایران از حیث قدمت و تاریخ به قبل‌تر از دانشگاه‌های اروپا باز میگردد.

او افزود: دانشگاه جنیدی شاپور به ۱۷۰۰ سال پیش بر می‌گردد، ایران به عنوان مهد علم، دانش، دانایی و فرهنگ معرفی شده است، در هر صورت قدمت و سابقه این امر بسیار زیاد است.

اسلامی پناه تصریح کرد: در ایران به سبک جدید یک قرنی می‌شود که سابقه ساخت دانشگاه‌ها را داریم، دانشگاه‌های نسل یک به دانشگاه‌های نسل دو، سه، چهار و ... در حال حرکت هستند.

او گفت: دانشگاه علامه طباطبایی علی رغم جوان بودنش نسبت به سایر دانشگاه‌ها رشد چشمگیری داشته و در دهه کنونی ساختار آن گسترش یافته است. وزارت اطلاعات در دهه هفتاد دانشگاه علامه را به عنوان پرخطرترین مرکز تهران اعلام کرده بود، اما هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه  علوم انسانی کشور شناخته شده است که این موضوع را مدیون تلاش‌های دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: به اندازه‌ای دانشگاه علامه رشد یافته که رئیس بعدی باید اقداماتی دو الی سه برابری برای آن انجام دهد نه اینکه همین مسیر را ادامه دهد بلکه باید رشد چشمگیرتری ایجاد کند. اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی هم اکنون جزو افراد خبره و وزرا و معاونان مملکت هستند.

اسلامی پناه تاکید کرد: در گذشته باید نیرو‌های انسانی را برای ادامه تحصیل و بکار گیری در مملکت راهی اروپا می‌کردیم، اما هم اکنون ۹۵ درصد نیرو‌های داخلی ما در ایران تحصیل کرده اند، بنابراین جمهوری اسلامی در آرمان‌های خود برای گسترش علم و فناوری در کشور توسعه یافته است و این دانشگاه مانند ستاره‌ای در تارک علوم کشور خواهد درخشید.

او گفت: دانشگاه علامه مستند سازی اموال را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع بسیار مهمی است، اما مابقی دانشگاه چنین نیستند. علوم انسانی یکی از مظلوم‌ترین رشته‌های علمی در دانشگاه ماست، اما دانشگاه علامه در حوزه فناوری رشد خوبی داشته و باید ثابت کند که میتواند ارتباطات بین المللی خوبی داشته باشد، چرا که امید آینده علوم انسانی است و باید با دنیا تعامل برقرار کنیم و حداقل ۵۰ کشور دیگر باید وارد علامه شوند و باید این موضوع را به جهان ثابت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار