مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تعداد ۸۰ سر کروکودیل تا هفته آینده برای پرورش به مشهد انتقال می‌یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصرشهرکی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تعداد ۸۰ سر کروکودیل در قالب نخستین محموله از کشور مالزی تا هفته آینده برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل در مشهد انتقال می‌یابند.

او افزود: پرورش کروکودیل با توجه به وجود قابلیت صادرات پوست و گوشت این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره فعالیت تنها واحد پرورش کروکودیل استان در منطقه مُلک آباد در حد فاصل مشهد - نیشابور ادامه داد: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰ تخته پوست کروکودیل ظرفیت سازی و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

شهرکی با اشاره به اینکه تولیدات پوست و گوشت این گونه صرفا برای مصرف خارجی و صادرات خواهد بود بیان کرد: خراسان رضوی به دلیل وجود مزرعه پرورش کروکودیل در کشور رتبه خوبی در پرورش این گونه حیوانی دارد.

او با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست این گونه حیوانی تصریح کرد: پرورش هر کروکودیل ۲.۵ تا سه سال طول می‌کشد که پس از آن پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: کروکودیل پوزه کوتاه ایران ارزش اقتصادی برای صادرات ندارد و از مجموع ۲۴ گونه موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.

شهرکی اظهار کرد: از میان این پنج گونه، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی (تایلندی) در ایران انجام می‌شود که طول آن به هفت متر می‌رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.