ایرانپور گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت و آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان با نیاز‌ها و آسیب‌های صنایع در این مسابقه کشوری تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی ایرانپور دبیر اجرایی مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور گفت: مسابقه مدل‌سازی و بهینه سازی کشور (OR Competition) از شهریور تا آذر امسال با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌‏آموختگان با مسائل واقعی صنعت و ارائه راهکار جهت رفع آن‌ها برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مدل سازی و بهینه سازی یکی از ابزار‌های رشته‌های مختلف مانند مهندسی کامپیوتر و صنایع، ریاضی کاربردی و مدیریت است که به تصمیم‌گیری بهینه برای رفع مسائل بخش‌های مختلف از جمله صنایع منجر می‌شود، اظهار داشت: در این رویداد ۲ سوال اصلی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود و آن‌ها باید با استفاده از دانش و مهارت‌هایی که دارند برای حل آن‌ها به مدل سازی و بهینه سازی بپردازند.

این عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: یکی از این پرسش‌ها، عمومی و دیگری مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که شرکت کنندگان به مدت سه ماه فرصت دارند تا پاسخ‌های خود را ارائه دهند و به بهترین پاسخ‌های مدل سازی و بهینه سازی با توجه به داوری صورت گرفته توسط استادان دانشگاه و متخصصان صنعت، جوایز نقدی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموختگان در دوره تحصیل خود با این مباحث به صورت تئوری آشنا شدند، ادامه داد: در این رویداد آن‌ها به طور واقعی با مسائل بخش صنعت آشنا می‌شوند و راهکار‌های بهینه شده برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنند.

ایرانپور سوالی که از سوی شرکت فولاد مبارکه در این مسابقه مطرح می‌شود را مربوط به رویکرد اتوماتیک برنامه ریزی جرثقیل‌ها در یکی از بخش‌های این کارخانه اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان باید راه حلی را مطابق با شاخص‌های مد نظر این شرکت به صورت مدل سازی و بهینه سازی ارائه کنند.

او مخاطبان این مسابقه را دانشجویان رشته‌هایی خواند که با مبحث تحقیق در عملیات بهینه سازی آشنا هستند و افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید با نرم افزار‌های مربوطه و الگوریتم بهینه سازی و زبان‌های برنامه نویسی مسلط باشند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که برگزاری چنین مسابقاتی، ابزاری برای تسلط هرچه بیشتر دانشجویان با مسائل واقعی صنایع و ارائه راه حل برای آنهاست و به همزبانی و ارتباط بیشتر بین دانشگاه‌ها، صنعت و جامعه منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.