مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

نقش آفرینی صنعت پتروشیمی در توسعه بندر ماهشهر بی سابقه است

شهیدی نیا گفت: علیرغم مشکلات متعدد در صنعت پتروشیمی، اما نقش آفرینی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه بندر ماهشهر ستودنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید امید شهیدی نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه گفت: در سال‌های اخیر با هماهنگی و تعاملی که بین شرکت‌ها و مسئولان بندر ماهشهر شکل گرفت، فعالیت‌های بسیار خوبی به منظور توسعه شهرستان را شاهد بودیم که در کمتر جایی از کشور سابقه داشته است.

او افزود: صنعت پتروشیمی علیرغم مسائل فراوان و چالش‌های متعددی که به جهت شرایط خاص ناشی از تحریم با آن مواجه است، ولی همچنان علاقمند به نقش آفرینی در حوزه مسئولیت اجتماعی است و آن را به عنوان اولویت خود همواره مد نظر قرار داده، ولی در عین حال انتظار داریم مراودات فی مابین و تقویت و نقش‌های مکمل با قوت بیشتری ایفا شود تا میزان اثربخشی اقدامات و رضایتمندی مردم و جامعه پیرامونی در این حوزه افزایش یابد.

شهیدی نیا در ادامه ضمن تأکید بر همراهی و همکاری صنعت در کمک به توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان، اظهار کرد: صنعت همواره سعی کرده موضوع مسئولیت اجتماعی و توجه به جامعه پیرامونی را از اولویت‌های خود قرار داده و در کنار ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهری، در مواقع حوادث و شرایط اضطراری، نیز همراهی مؤثری را با سایر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و در این برهه حساس نیز، با توجه به شرایط خاص ناشی اپیدمی ویروس کرونا و با اهمیت توجه به سلامت عمومی افراد جامعه، اولویت ما در صنعت کمک به ارتقاء سطح کیفی سلامت افراد و کمک رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی و تهیه و تامین ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و اقدامات حمایتی است که تاکنون نیز با کمک و همراهی مدیران عامل توانسته ایم منابع مالی بسیار مؤثری را در این زمینه اختصاص دهیم.

این مقام مسئول در زمینه اقدامات و طرح‌های شورای راهبردی بیان داشت: در چند سال اخیر با سیاستگذاری اتخاذ شده سعی بر آن شد با کاستن از هزینه‌های جاری، بخش عمده‌ای از منابع شورای راهبردی، مصروف به هزینه کرد در توسعه طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی و ماندگار برای شهرستان شود.

حبیب آغاجری، نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید به تأثیرگذاری صنعت بر ارز آوری و ضروری بودن توسعه صنعت برای کشور، توسعه شهری و مدنی را نیز مکمل و همراه جدایی ناپذیر توسعه صنعتی دانست و گفت: نبود توازن توسعه صنعتی و شهری می‌تواند ضمن ایجاد نارضایتی، چالش‌های اجتماعی متعددی را به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: صنعتی با عظمت پتروشیمی باید به منظور توسعه و ایجاد صنایع تکمیلی تلاش کند و بخشی از سود این صنعت در احداث صنایع پایین دست و ایجاد اشتغال مولد و کمک به توسعه شهری سرمایه گذاری شود.

فریدون بندری، فرماندار بندر ماهشهر در این نشست به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخت و ضمن تشکر از زحمات کارکنان و مدیران صنعت در پیشبرد اهداف و کمک به چرخه اقتصاد کشور در جبهه صنعت، همدلی و همراهی مدیران عامل شرکت منطقه را در پیشبرد و انجام امور بسیار مسئولانه دانست و یادآور شد که در این برهه حساس وظیفه همه ما، توجه به مسئولیت انقلابی و کمک به افراد جامعه پیرامونی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.