اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص افزایش شدت وزش باد از عصر جمعه تا روزهای پایانی هفته آینده با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا در نواحی بادخیز استان هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص افزایش شدت وزش باد از عصر جمعه تا روزهای پایانی هفته آینده با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا در نواحی بادخیز استان هشدار زرد صادر کرد.

هشدار زرد هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ جوی رخ خواهد داد که ممکن است بر اثر آن در سفرها و انجام کارهای روزانه اختلالاتی ایجاد شود. هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به همراه داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود و هشدار قرمز بالاترین سطح هشدار است که بر اساس آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد.

بنا به هشدار روز چهارشنبه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، افزایش دما در غالب نقاط استان در ۴۸ ساعت آینده هوا بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس نسبت به امروز گرمتر خواهد شد که این پدیده در روز جمعه محسوس‌تر خواهد بود.

براساس هشدار هواشناسی وزش باد شدید در نیمه شمالی خراسان رضوی در روز جمعه آغاز خواهد شد که از شنبه آینده این پدیده غالب نقاط استان بویژه نیمه شرقی و جنوبی را فراخواهد گرفت. همچنین بیشینه دمای روزانه در نواحی گرمسیر استان در روز جمعه به بیش از ۴۰ درجه و در مشهد به حدود ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

 بیشترین شدت وزش باد با احتمال بروز خسارت برای شهرستان های تایباد، خواف، باخرز، تربت‌حیدریه، رشتخوار، صالح آباد، تربت جام، بجستان، فریمان، زاوه، گناباد و مه ولات پیش‌بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی از مسئولان و شهروندان درخواست کرد به منظور مدیریت در منابع انرژی و همچنین برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.