رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگر مردم چهارمحال و بختیاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت بیشتری به کار گیرند احتمال اینکه در روز‌های آینده وارد سیر نزولی شویم وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: روند افزایشی شیوع کرونا در استان متوقف شده، اما در وضعیت ثبات شکننده قرار دارد که هرگونه تغییری در آن به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بستگی دارد.

او افزود: اگر مردم استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت بیشتری به کار گیرند احتمال اینکه در روز‌های آینده وارد سیر نزولی شویم وجود دارد در غیر این صورت اوج شیوع موج پنجم کرونا همچنان در استان تداوم می‌یابد.


بیشتر بخوانید


شیرانی، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان را ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روز‌های اخیر نسبت به هفته‌های گذشته بهتر شده است، اما برای مهار موج پنجم باید این میزان به بالای ۸۵ درصد برسد.

او از مراجعه یک هزار و ۴۵۲ بیمار مشکوک به علایم بالینی کرونا با مراکز بهداشتی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۳۱ نفر بستری شدند و ۳۶۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی همچنین از فوت هشت بیمار دیگر در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

او با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون علیه کرونا در استان، خاطر نشان کرد: همچنان توصیه می‌شود کسانی که واکسن دریافت می‌کنند باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشند چرا که ویروس‌های جهش‌یافته نظیر دلتا در برابر واکسن مقاومت دارند و امکان ابتلای این افراد وجود دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار