صادقی فر با اشاره به اینکه واکسن کرونا به ۲۰ درصد زنان باردار در استان ایلام تزریق شده است گفت:تاکنون یک هزار و ۵۱۶ مادر باردار شناسایی شده که تعداد ۳۰۰ نفر از آن‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به منظور حفظ سلامت این مادران باردار مکان تزریق واکسن آن‌ها جدا از سایر افراد است و در یک مکان بخصوص برای آن‌ها واکسن کرونا تزریق می‌شود.

او افزود:چهار مادر باردار در استان ایلام در سال جاری فوت کردند؛ این آمار سال قبل تنها یک نفر بود، اما متاسفانه امسال افزایش داشت.

صادقی فر  ادامه داد:افزایش فوت مادران باردار به دلیل کرونا تنها مختص به استان ایلام نبوده و در استان‌های دیگر این آمار حتی ۲ رقمی نیز بوده است.

او اضافه کرد:از آنجایی که مادران باردار جزو افراد در خطر هستند، به همین خاطر کارشناسان بهداشتی وضعیت سلامت آن‌ها را به صورت مرتب پایش کرده و سلامت آن‌ها را به دقت رصد می‌کنند.

صادقی فر  یادآور شد:هرچند وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان شتاب گرفته، اما برای دانشگاه علوم پزشکی مهم است که افراد پرخطر زودتر از بقیه واکسینه شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.