فیض الله برزگر گفت: با پیگیری‌های انجام شده واکسن سینوفارم طی ابتدای هفته آینده به خراسان شمالی وارد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فیض الله برزگر مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  واکسن  سینوفارم از هفته آینده وارد استان می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

برزگر افزود:  افرادی که بعد از گذشت یک ماه موعد تزریق دوز دوم واکسن آن‌ها فرا می‌رسد، اگر تزریق واکسن سینوفارم تا سه هفته نیز به تاخیر افتد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: علاوه بر آن طی چند ساعت آینده واکسن برکت نیز وارد استان می‌شود و مردم می‌توانند برای تزریق واکسن برکت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  عنوان کرد: افرادی که برای تزریق دوز اول واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، در دسترس‌ترین واکسن را تزریق کنند و منتظر نمانند تا واکسن مورد نظر آن‌ها در صورت نبود موجودی، تامین شود.

او گفت: ممکن است اگر واکسن موجود امروز تزریق نشود، فرد مبتلا به کرونا شود و در این صورت هم باید رنج بیماری را تحمل کند و هم تزریق واکسن وی به تاخیر می‌افتد.

برزگر بیان کرد: واکسن کرونا تقریبا تا ۶۰ درصد از ابتلا به موارد شدید و بیمارستانی به کرونا را پیشگیری می‌کند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شهر بجنورد  واکسیناسیون کرونا در سه مرکز انجام می‌شود.

گفتنی است تاکنون ۲۵۶ هزار دوز واکسن در بین مراکز بهداشت شهرستان‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.