مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میزان ورود مسافر در قالب ناوگان اتوبوسی بین‌شهری به استان در نیمه دوم مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از نیمه دوم مرداد ماه امسال تردد مسافر در استان از طریق مینی بوس ۱۲ درصد کاهش داشته است، اما در مقابل تردد مسافر از طریق ناوگان خودرو‌های سواری کرایه، هفت درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

او افزود: تعداد سفر با اتوبوس و مینی بوس در خراسان رضوی از نیمه دوم مرداد ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب هفت و ۱۶ درصد کاهش یافته است، اما تعداد سفر‌ها با ناوگان خودرو‌های سواری کرایه ۲۴ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در شرایط عادی در بین ناوگان‌های اتوبوسی، مینی بوسی و سواری کرایه در شبکه حمل و نقل عمومی مسافر، به طور معمول ۷۰ درصد سفر‌ها با ناوگان اتوبوسی انجام می‌شود که در دوران اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۲ هفته پایانی مردادماه این الگو تغییر کرد.

نصری بیان کرد: در حالی که جابه جایی مسافر از طریق ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی در جاده‌های خراسان رضوی کاهشی قابل ملاحظه داشته است، اما سفر با ناوگان سواری کرایه رشد داشته است.

او تصریح کرد: در مجموع با اعمال محدودیت‌های کرونایی در مجموعه حمل و نقل عمومی جاده‌ای خراسان رضوی، شاهد کاهش سفر‌ها در دوران شیوع موج پنجم کرونا بوده ایم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.