۷ هزار تن میوه از باغات کشت و صنعت مغان تولید شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:امسال ۷ هزار تن انواع میوه از باغات این شرکت تولید و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:برای افزایش راندمان تولید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی شده میزان تولیدات میوه افزایش یابد .

او افزود: کاشت گیلاس و بادام در این شرکت در دستور کار قرار گرفته و ۲ طرح مهم و اساسی هم از قبیل شیلات و مرغداری در این شرکت ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به زه‌دار بودن۲ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان اشاره کرد و گفت: این شرایط به کاهش تولید منجر شده که ضروری است با اصلاح این فرآیند به بهبود شرایط تولید در کشت و صنعت مغان کمک کنیم.

محسن‌زاده به فرسودگی و کهنه بودن سامانه زیرساختی در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مدرن‌سازی امکانات و تجهیزات به پیش برود.

او وسعت اولیه کشت و صنعت مغان را به عنوان بنگاه عظیم اقتصادی در شمال استان ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد وگفت: در حال حاضر از این اراضی تنها ۲۷ هزار هکتار در دست کشت و صنعت مغان است که ۲۳ هزار هکتار آن قابل کشت است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به سامانه آبیاری مدرن مجهز می‌شود افزود:سه هزار هکتار زمین دیم در کشت و صنعت مغان وجود دارد که یک هزار هکتار آن زهدار است و تلاش بر این است اراضی این شرکت از دیم به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.