امام جمعه جیرفت:

کمیته امداد در گام دوم انقلاب بر توانمندسازی مددجویان تکیه کند

امام جمعه جیرفت گفت: کمیته امداد باید در چله دوم انقلاب بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان متمرکز شود.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت ظهر امروز در نشست با رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: تاسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل (ره) یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نهاد در چله اول انقلاب گام‌های موثری در خدمت‌رسانی به محرومان و جامعه هدف برداشته که شایسته تقدیر است.

او افزود: کمیته امداد باید در چله دوم انقلاب بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان متمرکز شود و با اقدامات کارشناسی در این حوزه آمار جمعیت تحت حمایت مستمر این نهاد کاهش یابد.

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: ترغیب جامعه مددجویی مستعد به کار، تولید و اشتغال آفرینی و ارائه حمایت‌های لازم تا حصول استقلال مالی آنان از مهمترین مولفه‌های تحقق اهداف این نهاد در گام دوم انقلاب است.

امام جمعه جیرفت گفت: عملکرد مطلوب در این زمینه می‌تواند مددجویان کمیته امداد را به حامی فقرا تبدیل کند و مسیر محرومیت‌زدایی و مهار فقر با شتاب بیشتری دنبال شود.

امام جمعه جیرفت با تاکید بر لزوم ایجاد تحول رو به جلو در وضعیت زکات این شهرستان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر کشاورزان بواسطه کاهش ارزش پول ملی، مشکلات ایجاد شده در حوزه صادرات و شرایط جوی با مشکلات عمده‌ای مواجه بوده‌اند.

حجت‌الاسلام تارم بیان کرد: با این وجود وضعیت پرداخت، جمع‌آوری و ساماندهی زکات در شهرستان جیرفت قابل قبول نیست و باید با ساماندهی زکات‌های پراکنده و دیگر اقدامات لازم، وضعیت موجود اصلاح شود.

حسین رئیسی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) جیرفت نیز در این نشست گفت: اشتغال و مسکن ۲ مشکل عمده مددجویان در جیرفت است.

او افزود: ۳۳۰ خانوار مددجو در جیرفت فاقد زمینی مسکونی هستند که بیشتر آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

رئیسی تصریح کرد: پارسال میزان زکات نقد و کالای جمع آوری شده از سوی این اداره قریب به یک میلیارد تومان بوده که در پی افزایش آن هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت گفت: جمعیت خانوار‌های مددجو در این شهرستان مجموعا به رقمی حدود ۱۲ هزار می‌رسد که پنج هزار و ۷۰۰ نفر از این خانوار‌ها در شهر جیرفت سکونت دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار