عبدالملکی گفت:طبق برنامه‌ توسعه اشتغال و با وعده رئیس جمهوری یک میلیون شغل جدید درسال ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در سفر به قم در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به هدف‌گذاری و برنامه‌های اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاران جامعه در دولت سیزدهم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های توسعه اشتغال و با وعده رئیس جمهوری تلاش می‌شود سالانه یک میلیون شغل جدید ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: مسئله بیکاری موضوع و چالش مهم کشور است و ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد که باید به صورت سریع در جهت رفع این مشکل گام برداریم.

عبدالملکی ابراز کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، ۲ میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستایی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

او ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور هم اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که خدمات رسانی به آن‌ها باید با حمایت‌های دولتی به حد مورد انتظار و قابل قبول برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه این وزارتخانه متعلق به مردم است که باید به‌خوبی مدیریت شده و مردم نفعی از آن‌ها ببرند.

او  مشکلات بیماری کرونا بر کسب و کار و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و گفت: بیماری کرونا باعث بیکاری و خسارت برای جمعی از مردم شده است و  باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

عبدالملکی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم افزود: تورم یکی از چالش‌های مهم است که در مدیریت کلان کشور باید مسئله گرانی را مهار کنیم.

او  ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی چنین مسئولیتی است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارتخانه ها است و امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته اول کاری وزارتخانه متبوع این هفته است ؛البته در همان شب رأی اعتماد در وزارتخانه حاضر شدم و کار را شروع کردیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
چه مودب نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سنگ بزرگ نشانه نزدن استتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
ای کاش فکری به حال بیکاری و بیمه می کردند ،سر کار بروی،ولی بیمه نباشی چه فایده ای داره ،سال ها کار کنی ولی به خاطر حق بیمه بالا ،کارفرما زیر بار بیمه نمی رود ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
فقط کار برای دهه شصتی ها و حمایت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
قانون حمایت از معلولین ماده۲۷ را اجرا کنید،چندساله تصویب شده ولی اجرا نمیشود،مگر از معلولین نخاعی محروم تر و مظلوم تر وجود دارند؟؟!!!!زیر فشار تورم نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
شغلهایی که ایجاد کردن عبارتند از // گل فروشی پشت چراغ قرمز / مسافر کشی با موتور سیکلت / شستن ماشینها کنار جوی اب / میوه فروشی عقب وانت / فروش دارو در پیادرو ناصر خسرو / .....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
اول باید دید که منظور . معیار از شغل چیست؟ چندین سال پیش هم گفته شد هرکس بیکاری رو استخدام کنه 10میلیون وام دریافت میکنه . بعضیها تا 20 تا 40 نفر بیکار رو استخدام کردند و بعداز دریافت وام همه رو اخراج کردند.
Bulgaria
_
۱۴:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
بابا ی چیزی بگو ک بگنجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
فقط حرف حرف حرف وقت عمل و نتیجه یا نشد یا تحریم ها نزاشت یا ........ دوره تموم شده و بدون اینکه به کسی هم پاسخگو باشن به سلامتی کارشان تموم شده و از یه وزارتخانه به وزارتخانه دیگه میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
انشا الله همه مشکلات حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
امروز ایران رتبه اول در تورم را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
هر سال ده میلیون نفر بی کار می شوند
آخرین اخبار