آیین بهره‌برداری از هزار طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی خراسان رضوی با اعتبار ۴۹۱ میلیون تومان با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان ، استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از هزار طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی خراسان رضوی که به صورت متمرکز در روستای کلاته منار بخش رضویه برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی در خدمت به مردم، نهضت گازرسانی است که هم اکنون در خراسان رضوی ۹۵.۵ درصد از روستا‌ها و ۱۰۰ درصد شهر‌های واجد شرایط به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و اکنون مطالعات لازم برای گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران هم در حال انجام است.

او افزود: با همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، کار خدمت‌رسانی به مناطق مرزی روستایی کم‌برخوردار در هیچ دولتی متوقف نشده است؛ رساندن آب و برق، ساخت جاده، خانه بهداشت و برقراری ارتباطات نشانگر رویکرد نظام به مناطق روستایی است و وظیفه همه ما فراهم کردن امکانات در روستا‌ها برای ماندگاری جمعیت تولید کننده در روستا است.

 استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در روستاها، توجه به راه‌های روستایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با بسیج همه امکانات توجه ویژه‌ای به راه‌های استان شده و طرح‌های این بخش با سرعت بیشتری به سرانجام می‌رسد؛ شرکت گاز استان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است. از نظر طول شبکه گذاری و ضریب نفوذ گازرسانی و تعداد مشترکان روستایی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.


بیشتر بخوانید


معتمدیان بیان کرد: با توجه به توانایی‌های موجود در شرکت گاز استان، این شرکت پا را از استان فراتر نهاده و عملیات گازرسانی به دیگر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان را هم عملیاتی کرده و طرح‌هایی را در این خطه محروم اجرا کرده است؛ این شرکت از نظر پاسخگویی به ارباب رجوع و دیدار چهره به چهره مدیران با مردم هم بالاترین رضایتمندی را داشته و از نظر سلامت اداری هم سال گذشته رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در پنج سال بیش از ۲۰۰ روستای فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه از شبکه گاز طبیعی برخوردار شده اند.

او افزود: در عملیات گازرسانی به منطقه دهستان پایین ولایت برای هر علمک ۳۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار از اعتبارات وزارت نفت پرداخت می‌شود که در نوع خود بی نظیر است.

او ابراز امیدواری کرد در حداکثر ۲ سال آینده اجرای طرح‌های گازرسانی در این شهرستان به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باجگیرانی محروم از گاز
۲۰:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام از اینکه هم استانی های عزیز از نعمت گاز بهره می برند بسیار خوشحال شدم شهرباجگیران قوچان و روستاهای اطراف چند سالی هست هنوز هم محروم از لوله کشی گاز هستند