پایانه گمرک یزدان پس از هفت سال تعطیلی بازگشایی و معاملات تجاری در بازارچه مرزی این منطقه از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صبح امروز بازارچه مرزی یزدان پس از ۷ سال تعطیلی با پیگیری‌های اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه و ملانوری استاندار خراسان جنوبی بازگشایی شد.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در بازدید از پایانه مرزی یزدان گفت: مدت زیادی است که با توجه به درخواست  اهالی  مناطق مرزی استان و به دلیل استفاده حداکثری از ظرفیت مرز که یکی از محور‌های توسعه و پیشرفت مناطق استان  است، در تلاش بودیم تا بازارچه‌های مرزی استان را در کنار پایانه مرزی ماهیرود فعال کنیم.

او افزود: امروز شاهد هستیم که با پیگیری‌های صورت گرفته در کنار فعالیت پایانه ماهیرود، فعالیت تجاری در پایانه مرزی یزدان انجام می‌شود و بازارچه‌های دوکوهانه و گلورده نیز با مصوبات خوبی که انجام شده است، به زودی بازگشایی شده و فعالیت‌های مرزی انجام خواهد شد.

ملانوری بیان کرد: گفتگو‌ها و جلساتی هم  بین تجار ایران و افغانستان انجام شده و درخواست‌های زیادی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت‌ها، از امروز شاهد بازگشایی و فعالیت پایانه مرزی یزدان هستیم و در کنار آن میل مرزی ۷۳ و دوکوهانه بازگشایی خواهد شد و هم خراسان جنوبی و هم اهالی شهرستان‌های مرزی استان و کشور افغانستان از این فعالیت‌ها بهره‌مند خواهند شد.

لزوم انجام اقدامات تثبیت پایانه گمرکی یزدان

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم بازگشایی بازرچه مرزی یزدان گفت: دستگاه‌های مرتبط در خصوص تثبیت پایانه گمرکی یزدان،  اقدامات لازم را انجام دهند.

او افزود: امروز شاهد این هستیم که با حمایت استاندار در سال مانع زدایی، این مانع بزرگ از سر راه گمرک یزدان برداشته شد و در مرحله نخست، خرده فروشی در پایانه مرزی یزدان اجرایی شد و در ادامه مبادلات تجاری افزایش می‌یاید.

اسحاقی اظهار کرد: آن چیزی که برای مردم مهم است این است که دستگاه‌های مرتبط و شخص رئیس جمهور در خصوص تثبیت پایانه گمرک یزدان اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه عنوان کرد: وجود پایانه گمرک یزدان می‌تواند در تثبیت امنیت و اقتصاد پویا و پایدار در کشور نقش به سزایی داشته باشد.

از امروز تجار افغانستانی و خرده فروشان وارد  بازار شدند  و معاملات تجاری از سر گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین امروز از بازارچه مرزی میل ۷۳ (گلورده) در شهرستان درمیان بازدید کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.