معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از در خطر بودن مادران باردار و لزوم تزریق واکسن به این افراد خبر داد.

ساسان قربانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: مادران باردار در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند و برای ایمن سازی جان خود باید در مقابل این بیماری واکسینه شوند.

او افزود: در حال حاضر منتظر رسیدن محموله جدید واکسن به دانشگاه علوم پزشکی هستیم و موجودی واکسن به کمترین میزان خود در منطقه رسیده اما به مقدار محدودی واکسن سینوفارم وجود دارد که تنها برای مادران باردار تزریق می شود.

تزریق واکسن برای مادران باردار ضرر ندارد

او با رد شایعاتی در خصوص خطرناک بودن واکسیناسیون برای مادران باردار افزود: مادران باردار درصورتی که پس از گذراندن سه ماهه اول بارداری خود اقدام به دریافت واکسن سینوفارم کنند هیچ عوارضی برای آن ها ایجاد نخواهد شد.

قربانی فوتی‌های سال قبل مادران باردار در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۱ خواند که ۶ مورد از آن‌ها در اثر ابتلا به کرونا بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اعلام استقبال کم مادران باردار سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان از واکسن کرونا از آن‌ها خواست تا هرچه زودتر با مراجعه به مراکز تزریق واکسن، خود را در برابر این ویروس واکسینه کنند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.