مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه ٢۵٠ هزار تن انواع خرما در استان تولید و به بازار‌های کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

عباسعلی دهباشی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۶٣ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سالیانه ٢۵٠ هزار تن انواع خرمای تولیدی آن به بازار‌های کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

دهباشی گفت :هم‌اینک در سیستان وبلوچستان ۴١ واحد سردخانه به ظرفیت ٧٩ هزار و ۶٠٠ تن، ٢٧ واحد بسته‌بندی به ظرفیت ۴٩هزار و ٨۵٠ تن و پنج واحد فرآوری به ظرفیت ١۵ هزار و ٢٨٠ تن برای خدمات‌دهی به خرماکاران مشغول فعالیت است.

وی با تاکید بر توسعه صنایع در بخش فرآوری، تنوع در بسته‌بندی و پراکنش واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما در سیستان و بلوچستان افزود: کل ظرفیت موجود صنایع مرتبط با خرما در استان ١۴۴ هزار و ٧٠٠ است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هفت واحد صنایع تبدیلی خرما به ظرفیت هفت هزار و ۵٠٠ تن با پیشرفت بالای ۵٠ درصد در سطح استان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود تصریح کرد: بیشترین نخلستان‌های این استان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت خرما در استان زمینه اشتغال افزون‌بر ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

گفتنی است: تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار