پس از برداشته شدن محدودیت توسعه موشکی کره جنوبی از سوی آمریکا حال این کشور از ساخت موشک‌های جدید خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ قصد دارد موشک‌هایی قوی برای مقابله با تهدیدات توپ‌خانه‌ای دوربرد بسازد.

این وزارتخانه افزود: هزینه‌های این برنامه دفاعی به ۳۱۵.۲ تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) معادل ۲۷۳ میلیارد دلار می‌رسد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما موشک‌هایی قوی‌تر، دوربردتر و دقیق‌تر برای بازدارندگی و صلح و امنیت در شبه جزیره کره تولید خواهیم کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به لغو محدودیت توسعه برنامه موشکی این کشور از سوی آمریکا گفت: پس از لغو دستورالعمل‌ها، ما در مقابل تهدیدات، بازدارندگی ایجاد خواهیم کرد.

پیش از این و یکشنبه گذشته نماینده اتمی کره جنوبی برای دیدار با مقامات آمریکا در تلاشی ادعایی برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی به واشنگتن رفت.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، سفر ۴ روزه «نو کیو دوک» (Noh Kyu-duk) به واشنگتن پس از سفر همتای آمریکایی وی به سئول در هفته گذشته روی داده است.

«نو کیو دوک» پیش از سفر به واشنگتن در این خصوص گفت: سئول درباره اقدامات مختلف برای از سرگیری گفتگو‌ها با کره شمالی مذاکرات گسترده‌ای با دولت بایدن داشته است. من از آمریکا دیدار می‌کنم تا با مقام‌های این کشور پیرامون راه‌های از سرگیری زودهنگام روند صلح در شبه جزیره کره گفتگو کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
امریکا رو به افول و نابودی است
آخرین اخبار