وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و سفیر بحرین که به تازگی وارد اراضی اشغالی شده دیدار و درباره روابط دو رژیم رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی، امروز (پنج‌شنبه) در کِنِسِت (پارلمان صهیونیستی) با «خالد الجلاهمه» اولین سفیر بحرین در سرزمین‌های اشغالی دیدار کرد.

الجلاهمه روز سه‌شنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد و اولین سفیری از بحرین است که به این منطقه اعزام می‌شود. او در این دیدار یک نسخه از اعتبارنامه خود را به لاپید ارائه کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این دیدار به سفیر بحرین ورودش به سرزمین‌های اشغالی را خوش‌آمد گفت و پس از تبریک برای بازگشایی سفارت بحرین در اراضی اشغالی، درباره تقویت روابط به بحث نشست.

یائر لاپید در بخشی از سخنان خود مدعی شد: «سفارت بحرین در اسرائیل گامی رو به جلو در برقراری صلح در منطقه است. بسیاری از کشور‌ها از روابط قوی میان بحرین و اسرائیل درس می‌گیرند و تصمیم شجاعانه پادشاه بحرین را تحسین می‌کنند، در آینده این کشور‌ها به حلقه ما ملحق خواهند شد تا چهره خاورمیانه را تغییر دهند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها همچنین اعلام کرد که امیدوار است به زودی به همراهی سفیر صهیونیستی در بحرین، به این کشور سفری داشته باشد و سفارت رژیم اشغالگر در این کشور نیز بازگشایی شود.

بحرین از سپتامبر (شهریور) سال گذشته میلادی دست به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زده است. پیش‌تر وزیر خارجه بحرین در توجیه عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین اشغالی گفته بود این همکاری‌ها برای حمایت از امنیت و ثبات خاورمیانه صورت می‌گیرد.

این در حالی است که طرح صلح کشور‌های عربی هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به مردم فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار