سرلشکر موسوی با بیان اینکه هیچ نگرانی در بحث اشراف، شناسایی، کشف و درگیری نداریم گفت: به اذعان کارشناسان نظامی، نیروی پدافند هوایی برترین نیروی پدافندی منطقه است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بمناسبت دهم شهریور، سالروز پدافند هوایی ارتش، نشست هماهنگی و هم افزایی فرماندهان و مسئولان عالی رتبه ارتش، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

امیر سرلشکر موسوی، در حاشیه این نشست گفت: به خاطر فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و جان فشانی‌هایی که پدافند هوایی در طول دوران چهل و چند ساله به خصوص در دوران دفاع مقدس برای حفظ امنیت آسمان کشور عزیز داشتند، فرمانده معظم کل قوا، روز دهم شهریور را به نام روز پدافندهوایی مصوب فرمودند.

وی افزود: این مناسبت، فرصتی است که ما به همه عزیزان در پدافند هوایی در اقصی نقاط این کشور پهناور، هم خدا قوت عرض کنیم و هم این روز را تبریک بگوییم و از همه تلاش‌ها و زحمات رزمندگان پدافند هوایی و خانواده صبور و گرامی شان تشکر و تقدیر کنیم.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: به همین مناسبت ما امروز با هیئت رییسه ارتش، روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و فرماندهان محترم نیرو‌ها و برخی مسئولان محترم ارتش به ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش آمدیم.

وی گفت: در این شورا به مناسبت روز پدافند، نیروی پدافند هوایی گزارشی از وضعیت فعلی خود؛ پیشرفت‌ها و تفاوت‌ها در مقایسه با مقاطع زمانی گذشته، ارائه کرد و راهبرد‌ها و راهکار‌های هم افزایی هر چه بیشتر برای برآیند بهتر و رسیدن به هماهنگی بیشتر با سایر نیرو‌ها مطرح شد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: امروز هیچ نگرانی در بحث اشراف، شناسایی، کشف و در صورت نیاز، درگیری نداریم.

امیر سرلشکرموسوی افزود: ما هشت سال جنگ تحمیلی را در مقابل سه نیروی هوایی دشمن بعثی و نیروی هوایی بعضی کشور‌ها که کمک می‌کردند؛ پشت سر گذاشتیم. وقتی می‌گوییم سه نیروی هوایی برای این است که دو بار در طول جنگ تحمیلی نیروی هوایی دشمن بعثی به کلی تمام شد و دشمنان آمدند یک نیروی هوایی جدید برای رژیم بعث درست کردند که هر لحظه آن روز‌ها یک تجربه و یک دانش متراکم است.

وی گفت: این تجربیات ارزشمند کمک می‌کند که یک نیرو بداند برای ایستادگی در مقابل دشمنانش باید چه داشته باشد، چگونه عمل کند و چه آموزش‌هایی را ببیند.

فرمانده کل ارتش افزود: به دلیل استمرار تهدید‌های بعد از آن دوران در این ۴۲ سال یک ثانیه چشم برهم نگذاشتیم و در راستای ارتقای توان و آمادگی رزمی خودمان کوشیده ایم.

وی گفت: هیچ اتکایی به کشور بیرونی نداریم و نیروی پدافند هوایی به اذعان کارشناسان نظامی برترین نیروی پدافند هوایی منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
مثل مستعان کرونا یاب یا ادعاهای واهی تولید واکسن کرونا که مسئولین بهداشت بر زبان آوردن و رسانه ملی پخش کرد ، ادعای تواناییعای دفاعی هم مثل اونا باشن واویلا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
ایکاش درابادیه کشورهم مانند صنعت دفاعی پیش میرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین ازارومیه
۱۶:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
درکنارپدافندقوی کشورمان ای کاش جنگنده سوخو30وسوخو35هم خریداری میکردیم آنوقت آسمان کشورما شکست ناپذیرمیشد
آخرین اخبار