وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر در نقاط مختلف کشورمان همانند استان اردبیل شاهد روند کُند واکسیناسیون هستیم که باید طرح واکسیناسیون خانه به خانه افراد واجد شرایط واکسیناسیون در کشورمان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در حال حاضر در نقاط مختلف کشورمان همانند استان اردبیل شاهد روند کُند واکسیناسیون هستیم که این روند باید با واکسیناسیون سه شیفتی رفع شود.

او افزود: باید طرح واکسیناسیون خانه به خانه افراد واجد شرایط واکسیناسیون در کشورمان اجرا شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مشکل کمبود واکسن رفع شده و تنها راه‌حل کنترل کرونا، واکسیناسیون است و از روز اول آغار دولت سیزدهم، رئیس جمهور محترم نیز پیگیر این موضوع بودند.

عین الهی بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته، تا پایان هفته آینده ۱۹ میلیون دُز و تا پایان شهریورماه نیز ۴۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود.

او عنوان کرد: استان‌ها توجه کنند که میزان ارسالی واکسن بر اساس میزان واکسیناسیون خواهد بود و ظرفیت استان اردبیل در واکسیناسیون در حال حاضر حداکثر ۲۰ هزار دُز بوده، که ظرفیت استان بیش از شرایط فعلی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه بر اساس وضعیت کرونا خواهد بود و تلاش خواهیم کرد آموزش به صورت حضوری و مجازی انجام گیرد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان سراسر کشور به‌زودی آغاز خواهد شد.

عین الهی در ادامه اظهار کرد: استان اردبیل پتانسیل توریست درمانی دارد و در این حوزه با وزیر امور خارجه کشورمان گفت و گو‌هایی انجام شده تا سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به شکل ویژه در این حوزه فعال شود.

او گفت: سلامت الکترونیک یک موضوع مهم و حساسی است که در جلسه هیئت دولت به شکل ویژه مطرح شد و اقدامات جامع و لازم در حال تدوین است.

وزیر بهداشت با اشاره به ورود یک محموله ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در روز جاری، ۱.۴ میلیون دُز در ساعات فردا و ۵ میلیون دُز در روز شنبه افزود: عملیات واکسیناسیون تا ۶ هفته آینده با سرعت و حجم بیشتری جریان خواهد داشت.

عین الهی تنها راه کنترل و مهار کرونا را انجام واکسیناسیون همگانی عنوان کرد و گفت: علما، روحانیون و ائمه جمعه باید برای تحقق این هدف تبلیغ کرده و مردم را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

او بیان کرد: امیدوارم که با اختصاص واکسن‌های تهیه شده، عملیات واکسیناسیون نوبت اول تا چند هفته آینده تمام شده و مراحل برای واکسیناسیون نوبت دوم نیز طی شود.

وزیر بهداشت خواستار آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در مناطق دور افتاده و محروم کشور شد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با شناسایی افراد جای مانده، بستر دریافت واکسن کرونا برای همه افراد را فراهم کنند.

او در ادامه با اشاره به ۵ برابر شدن بودجه وزارتخانه متبوع خود در چند سال اخیر گفت: امسال ۱۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این وزارتخانه تعریف شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.