روسیه تأکید کرد عملیات کور کشور‌های غربی و آمریکا هنگام خروج از افغانستان که به تازگی پایان یافته، یک شکست فاجعه‌بار بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی فراگیر در افغانستان شد.

ماریا زاخاروا گفت: ما خواستار تشکیل دولت ائتلافی شامل همه طرف‌های قومی و سیاسی در افغانستان هستیم و به همین خاطر به رسمیت شناختن مقامات جدید این کشور پس از اتمام این فرآیند صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر این‌که کشورش می‌خواهد تا افغانستان به یک کشور صلح‌جو و مسقل از لحاظ اقتصادی تبدیل شود اضافه کرد: عملیات کور کشور‌های غربی و آمریکا هنگام خروج از افغانستان که به تازگی پایان یافته، یک شکست فاجعه‌بار بود.

او تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که کشور‌های غربی که تصمیماتی را در مورد افغانستان اتخاذ کرده و این کار را خارج از چارچوب اختیارات شورای امنیت سازمان ملل و بدون ارائه گزارش به جامعه بین‌الملل انجام داده‌اند، مسئول اصلی اوضاع بد افغانستان و تمام آن چیزی هستند که برای افغانستان و طالبان به ارث گذاشته‌اند.

نیرو‌های آمریکایی و اروپایی هنگام خروج از افغانستان باعث ایجاد هرج‌ومرج و بی‌نظمی در کابل پایتخت این کشور شدند و خروج آن‌ها با حملات تروریستی در اطراف فرودگاه کابل همراه بود که به دنبال آن صد‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
نوبت شما هم مي شه ؟
غرب آسيا را بين خودتون تقسيم كرديد
بيست سال امريكا و انگليس غارت كردن
حالا نوبت چين و روسيه است .
انگليس ، روسيه و آمريكا تا مي توانند منابع غرب آسيا رو به هر شكل غارت مي كنند و اجازه پيشرفت به كشورهاي اين منطقه رو نمي دهند.
آخرین اخبار