مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۳۶ تن انواع بذور اصلاح‌شده توسط شبکه تعاون در خراسان رضوی توزیع شده و برای کشت محصولات باکیفیت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بذر‌های توزیع شده میان کشاورزان استان را شامل گندم، جو و پنبه ذکر کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۳۶ تن انواع بذور اصلاح‌شده توسط شبکه تعاون در خراسان رضوی توزیع شده و برای کشت محصولات باکیفیت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

او افزود: دسترسی به موقع به بذر باکیفیت نقش به‌سزایی در بهبود کیفیت محصول و به دنبال آن افزایش درآمد کشاورزان دارد و بذر‌های اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری‏ و شوک ‏های محیطی (از جمله تغییرات آب و هوایی) دارند، کمک شایانی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‌‏کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی انتخاب بذر مرغوب اعم از رقم خوب، پرمحصول و تناسب آن با اقلیم منطقه را مهمترین رمز برداشت محصول مناسب و عملکرد کمی و کیفی بالا در عرصه کشاورزی دانست.

ناصری مقدم بیان کرد: استفاده از بذر‌های اصلاح شده در سال ‏های اخیر به دلیل داشتن فوایدی همچون مقاومت بالای گیاه در طول دوره کشت در برابر بیماری و تنش، در استان گسترش یافته است.

او تصریح کرد: مهمترین اهداف اصلاح نباتات را می‌توان بهبود کیفیت، افزایش تولید در واحد سطح، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و مقاومت در برابر تنش‌های محیطی دانست و یکی از مهم‏ترین دلایل افزایش استفاده از بذر‌های اصلاح شده، مقاومت آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و آفات است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.