فلوریدای آمریکا از ثبت مرگ بیش از ۱۳۰۰ نفر دیگر بر اثر کرونا در این ایالت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «WLPG»، ایالت فلوریدای آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود، از افزایش مرگ و میر بیش از ۱۳۰۰ نفر بر اثر ویروس کرونا در این ایالت خبر داد.

در تازه‌ترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا که روز پنجشنبه ارائه شد، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این ایالت ۱۳۳۸ نفر افزایش یافت. اگرچه این آمار مرگ و میر در یک روز رخ نداده؛ اما آمار ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا که در روز پنجشنبه (دیروز) ارائه شد حاکی از مرگ ۴۵ هزار ۹۰۹ نفر بطور کلی در این ایالت بود که این آمار، نشانگر جهشی قابل توجه به نسبت آمار روز گذشته آن است که عدد ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر را نشان می‌داد.

نیکی فرید (Nikki Fried) از مقامات این ایالت در توییتی اعلام کرد: این، بالاترین مرگ و میری است که ما در یک گزارش دیده ایم. این (رقم) می‌بایستی مارا شوکه کند.

بر پایه این گزارش، با احتساب این آمار دست کم ۵۷۰۰ نفر تنها در ایالت فلوریدا در ماه اوت جان خود را از دست دادند که نشان می‌دهد بطور میانگین، روزانه ۱۸۴ نفر تنها در این ایالت آمریکا بر اثر کرونا جان باخته اند. همچنین احتمال می‌رود آمار مرگ و میر در ماه اوت بیشتر از این رقم بوده که هنوز محاسبه نشده است.

ماه گذشته وزارت بهداشت آمریکا شیوه محاسبه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را از روزی که آن‌ها مرگ افراد را تایید می‌کنند، به تاریخی درگذشت متوفی تغییر دادند که این بدان معناست چند روز احتساب آمار طول بکشد.

در همین حال موارد جدید ابتلا به کرونا ظرف روز گذشته در فلوریدا به بالای ۲۱ هزار نفر رسید. این افزایش آمار در حالی است که این ایالت پیشتر برای چند روز متوالی کمتر از ۲۰ هزار نفر را گزارش کرده بود.

گفتنی است بیش از ۴۰ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر تا کنون در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۶۶۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین تا کنون نزدیک به ۲۲۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۵۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار