مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماری قارچ سیاه مسری نیست، این بیماری در افراد دارای نقص سیستم ایمنی پایین بروز پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن بهرامی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر عدم مشاهده قارچ سیاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان همدان گفت: درمان با کورتون یکی از ارکان اصلی برای بهبود بیماران حاد و فوق حاد مبتلا به کووید-۱۹ درنظر گرفته شده است، از این رو با کاهش شدید سیستم ایمنی فرد مبتلا به دنبال استفاده از این دارو، شرایط برای رشد و تکثیر  بیماری و عفونتی به نام قارچ سیاه در بدن فراهم می شود.

او با بیان اینکه بیماری قارچ سیاه به هیچ عنوان مسری نیست، افزود: این بیماری در کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی سلولی هستند مثل بیماران قلبی، دیابتی، مبتلا به سرطان و بیماران پیوندی بیشتر بروز پیدا می‌کند.

بهرامی با اشاره به اینکه این ویروس بسیار فرصت طلب است، بیان کرد: شایعترین عارضه درگیری در این بیماری مخاط بینی، دهان، چشم و درگیری سینوس‌ها هست و به سرعت بیمار دچار تخریب در غضروف و استخوان‌ها می‌شود، همچنین علائم آن به‌صورت تغییر رنگ به شکل سیاه، خوردگی استخوانی و خارج شدن ترشحات خونی از دستگاه تنفسی فوقانی و یا تحتانی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.