مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران درباره بارش باران‌های سیل آسا در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در پی شکل گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی از اوسط امروز تا اواخر شنبه ۱۳ شهریور در استان همراه با وقوع رگبار باران، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریای خزر درباره بارش‌های سیل آسا هشدار داد.

او افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بویژه غرب استان، کاهش ۷تا۱۰ درجه‌ای دما، خسارت تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.

احمدی با توصیه به خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه، گفت: به علت پیش‌بینی وزش باد شدید، ایمن سازی سازه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر و مقاوم سازی پوشش فضای گلخانه‌ها از جمله تمهیدات ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی هم توصیه کرد با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم را برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.