رئیسی گفت: حق آبه سیستان نیازمند دیپلماسی فعال در منطقه و مرکز توسط وزارت امور خارجه است تا حق مردم منطقه سریعا احیا شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع عزاداران حسینی در زابل اظهارداشت: توفیقی داشتم امروز در منطقه سیستان حضور داشته باشم مطلع نبودم از این اجتماع حسینی شما، وقتی که آمدم به این منطقه شنیدم که اجتماع با صفای مردم به صورت صلواتی ایجاد شده که یادآور روحیه عاشورایی مردم این منطقه است.

وی با بیان اینکه این ارادت به امام حسین(ع) سرمایه بزرگ مردم منطقه است که باید شور و شعور حسینی شان همواره حفظ شود افزود: قبل از آمدن به این منطقه با نمایندگان و مسئولان و کسانی که از وضعیت منطقه مطلع هستند صحبت کردم و از زمانی که وارد این منطقه شدم رفتم و بعضی از روستاها را بازدید کردم آخرین وضعیت چاه نیمه ها را دیدم و این سومین و چهارمین برنامه است که در جمع شما قرار دارم.

رییس جمهور گفت: جوانان عزیز مشکلاتی وجود دارد؛ مسئاله کمبود نزولات آسمانی، مشکلات کمبود آب، وضعیت کشاورزی و بعضی از مشکلاتی که از آن رنج می برید مثل بیکاری، وضعیت اقتصادی، کسب و کارها، وضعیت معیشت و مشکل نبود گاز و همه مشکلاتی که شما می‌دانید و با تمام وجود لمس کردید.

از وزیر نیرو، استاندار وفرماندار و مسئولان منطقه ای می خواهم نسبت به لایروبی کانال ها برای انتقال آب به چاه نیمه ها اقدام کنند که اعتبار آن به زودی تامین می شود و این کار سریعا باید انجام شود. ♦️

با پیگیری های انجام شده به زودی مشعل گاز در منطقه سیستان روشن می شود، درخصوص راه آهن زاهدان به زابل و شبکه مواصلاتی ریلی مصمم هستیم این کار با سرعت پیش رود.

♦️فعال شدن بازارچه های مرزی یکی دیگر از موضوعات است که داد و ستد قانونمند را میان مردم منطقه و افغانستان ایجاد می کند، مسئولان ذیربط باید این کار را انجام دهند که هم اشتغال و هم رونق اقتصادی دارد.

♦️پروژه های نیمه تمام در منطقه وجود دارد که از استاندار سیستان و بلوچستان می خواهم از نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و بیناد مستضعفان و دیگر نهادهای دولتی دعوت کند و در کار بسیجی با فعال کردن این بخش ها پروژه های نیمه تمام مانند کارخانه لاستیک را به سرانجام رساند.

به جوانان سیستان می گویم به فکر اینکه این منطقه را ترک کنید و بروید، نباشید سیستان از شماست و باید ساخته شود و ماهم در کنار شما هستیم.

وی ادامه داد: از اول کار دولت به مواردی مثل محرومیت ها و مشکل کمبودهای موجود توجه کردم و باید دنبال حل این ها رفت، اینکه آیا حل شدنی است یا نیست می‌خواهم بگویم با داشتن سرمایه‌های خوب ، توکل به خدا و اعتماد به نفسی که در این منطقه وجود دارد مشکلات قابل حل هستند.

 رئیسی اظهارداشت: این منطقه معروف است به اعتماد به نفس و مردان و زنانی که در طول تاریخ این اعتماد را در استان و کشورمان داشته اند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد، ارزشمند و متراکم در کشور کم نداریم گفت: برای حل مشکل آب راهکار وجود دارد یکسری راهکارهای طولانی مدت مثل انتقال آب از دریای عمان از این موارد است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: یکسری طرح‌های زود بازده مثل استفاده از فناوری آب ژرف وجود دارد که امروز سه تا چهار چاه ژرف در این منطقه حفر شده است و می تواند افزایش این چاه‌ها آب را به دست مردم برساند.

وی ادامه داد: اما راه‌حل بسیار کوتاه‌مدت هم وجود دارد و آن اینکه ما از ظرفیت چاه نیمه‌ها استفاده کنیم سریعاً آقای استاندار، آقای فرماندار، مسئولان آب در منطقه اقدام کنند نسبت به حفظ آبی که در چاه نیمه‌ها موجود است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
محاکمه کنید مقصران رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
حق آبه سیستان یا آب سیستان؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
اگریک مسوولی هم که کارمیکنه بعضی هابازناراحتن ،بس کنن دیگه بعضی هاهمش تیکه ومتلک میندازن،نفاق ودورویی توذات عده ای هست همش افکارمنفی وغلط
Germany
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
بعضی ها هم ذاتشون قدرت طلبه یعنی مثل بازیکنی که بازی بلد نیست ولی میشه همه کاره تیم همش میخوان تو این پست و اون پست جولان بدن اینم لطفا خاطر نشان کن
Iran (Islamic Republic of)
بالایی
۱۸:۲۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
اخذ حق آبه سیستان از کشور افغانستان با وجود طالبان یا هردولت دیگری نیاز به دیپلماسی ندارد نیاز به زور دارد که ایران فاقد زور لازم برای گرفتن حقابه است .وچه از حقابه بگذرید یا نگذرید تا زور پشت این خواسته نباشد خبری از حقابه نخواهد بود.
بخواهید با دیپلماسی پیش بروید حقابه ای در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
خداوکیلی الان در این اوضاع شیوع بیماری ، واجبه این سخنرانی و تجمع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
تو فکر میکنی مردمی که آب ندارن برق ندارن گاز ندارن راه ندارن اصلا به کرونا فکر میکنن؟امیدوارم حالا که جناب رئیسی داره مشکلات اون مردم از نزدیک میبینه به وزراش مخصوصا وزیر نیرو ماموریت ویژه برای رفع مشکلات آبی این دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان بده چون باور کنید میشه کرونا رو تحمل کرد اما نبود آب رو به هیچ وجه نمیشه تحمل کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
بله، حتی کم هم هست. با کارنکردن روحانی و وزرایش مردم کم اعتماد شده اند و فکر میکنن تمام مسیولین مثل اونا ناگارآمد هستند.
Germany
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
پوتین در حال ریختن اشک تمساح است. با توجه به منفعت محوری روس ها در سیاست‌های خود ما متوجه می شویم که اکنون زمان به سود ماست و بنابراین بهتر است برای مذاکره عجله نکنیم. با آرامش ابتدا اهداف خود را محقق سازیم و بعد از موضع قدرت برای یک مذاکره خوب یعنی کنار گذاشتن چیزهای بد توسط همه کشورها (نه یک کشور خاص) و تقسیم و توزیع منافع برای همه کشورها و جوامع (نه چند کشور) تلاش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
به طرح صیانت نیاز داریم
گوشه تا گوشه فضای مجازی شده پر از زشتی و کفر
خواهشا یه فکری به حال فضای مجازی داشته باشید
و اینترنت ملی رو راه اندازی کنید.
باتشکر.
Germany
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا راست میگی
یه عده از خارج از کشور در شبکه های اجتماعی به جای مردم اعتراض میکنن
اما ما واقعا به این طرح نیاز داریم-دیگه حوصله مون از این همه خبر دروغ و تهمت سر رفته
همه تو این دوران کرونا شدن پزشک
Germany
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
فیلتر اینستاگرام انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
آره،فضای مجازی خیلی ول شده، نمونه اش شایعاتیه که هرروز راجع به کرونا پخش میشه و واقعا آدم سالم رو روانی میکنه. اگه کرونا نگیریم شاید از ترس کرونا بمیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
نظر مردم انتشار نمیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
الان این تجمع و شلوغی پرتکل بهداشتیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
نه مثل روحانی از اتاقش بیرون نیاد مشکلات کشور هم خدش خود به خود حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
جان هر کی دوست دارین سفرها باشه برا بعد مهار کرونا.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۴ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
باشه تو خوبی کشور وضعیتش خرابه نمیشه به خاطر کرونا دست رو دست بذاریم شاید کرونا تا چند سال باشه رییس جمهور باید مثل روحانی بشینه تو اتاقش
دوست عزیز حرف منطقی بزن بخاطر کرونا که نمیشه بی خیال مشکلات مردم شد